PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Trendy >> Aplikacje mobilne sposobem na promocję marki

Aplikacje mobilne sposobem na promocję marki

Aplikacje mobilne sposobem na promocję marki
09:00 03/03/2015

Aplikacje mobilne są coraz chętniej wykorzystywane do budowania pozytywnego wizerunku marki. Dlaczego to tak doskonały sposób na reklamę?

Czym jest aplikacja mobilna?

Aplikacje mobilne to oprogramowania dostępne na przenośnych urządzeniach (telefonach komórkowych, smartfonach, palmtopach, tabletach i im podobnych), które ułatwiają klientom wykonywanie pewnych czynności (na przykład korzystanie z usług bankowych) bądź też umilają im czas (na przykład gry komputerowe). 

Liczba aplikacji mobilnych wciąż rośnie, bo rośnie również grono ich użytkowników. Aplikacje dostosowują się do potrzeb klientów, ponieważ to dla nich są tworzone. Okazuje się, że można je wykorzystać do rozreklamowania marki albo usług danej firmy. 


Dlaczego aplikacje mobilne to dobry sposób na reklamę firmy?

Powodów jest kilka:
1. Aplikacje są bardzo subtelną, nienachalną formą reklamy. Klienci wolą nie być przymuszani (i to często natrętnie) do korzystania z usług danych firm bądź kupowania produkowanych przez nie towarów. Reklama masowa jest bardzo nielubiana, ponieważ wówczas ludzie czują się jedynie jednymi z wielu – po aplikacje sięga zaś wciąż zdecydowanie mniej osób. Pozwala to na poczucie wyjątkowości, które pozytywnie nastraja klienta. 
2. Aplikacje są dobrowolnym korzystaniem klienta z produktu danej marki. Reklama ma to do siebie, że klienci nie mają na nią wpływu – tutaj jest zupełnie inaczej. Reklamy się nie wyłącza, po nią się samemu sięga.
3. Aplikacje są bardzo przyjemnym sposobem na przekaz reklamowych treści. Szczególnie chodzi tu o gry komputerowe. Zachwycony klient przekaże dalej produkty, z których jest zadowolony, dzięki czemu będą się one szeroko rozprzestrzeniać. Kto nie lubi grać w gry? 
4. Aplikację mobilną można stworzyć dla wszystkich firm – bez względu na oferowane przez nie towary. Będzie pełniła zarówno praktyczną, rozrywkową, jak i reklamową funkcję. 
5. Rynek polski nie jest jeszcze przesycony tego typu aplikacjami, dzięki czemu łatwiej jest zaistnieć nawet mniejszym firmom.

reklama marketing mobilny aplikacje

comments powered by Disqus