PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Reklama >> Branded content – co to takiego?

Branded content – co to takiego?

Branded content – co to takiego?
10:49 06/09/2019

Tradycyjna reklama raczej nie zdaje już egzaminu. Konsumenci się na nią uodpornili, co stawia przed specami od marketingu nowe wyzwania. Alternatywą dla miałkich tradycyjnych reklam jest branded content.

Natrętne, krzykliwe reklamy często wywołują skutek odwrotny od zamierzonego, ponieważ to, co irytuje, nie ma szans na wywołanie pozytywnych odczuć. Badania pokazują, że konsumenci nie są zainteresowani tradycyjnym przekazem reklamowym. Współczesny marketing jest dziedziną o wiele bardziej wymagającą, niż to sugeruje znaczna część banalnych, a czasem wręcz głupich reklam. Aby zwrócić uwagę odbiorcy, należy go zaskoczyć, zaintrygować, pobudzić jego percepcję. Okazuje się, że reklama jest najbardziej skuteczna wtedy, kiedy idzie w parze z rozrywką.

 

Czym jest branded content?

Tym jest właśnie branded content – specyficznym połączeniem reklamy i rozrywki. Jeśli chcemy przyciągnąć uwagę odbiorcy, na pewno nie zrobimy tego eksponowaniem logotypu marki. Kluczem do sukcesu jest tu historia, opowieść. Wszyscy jesteśmy podatni na wpływ opowieści – to ogólnogatunkowa cecha, którą skrzętnie wykorzystują spece od reklamy. To narracje wywołują w nas emocje, pozwalają przyjrzeć się sobie od innej strony lub identyfikować się z bohaterami. Aby stworzyć efektywny komunikat reklamowy, trzeba osadzić go w ramach historii odwołującej się do wartości, które wyznaje odbiorca.

 

Przyjemność ponad wszystko

Intrygująca narracja sprawi, że reklamowany produkt zapadnie odbiorcy w pamięć. Należy jednak podkreślić, że opowieść nie może sprawiać wrażenia jedynie pretekstu, jak w wielu reklamach wykorzystujących technikę storytellingu. Prezentowana historia powinna być interesująca sama przez się. Najważniejsze to sprawić odbiorcy przyjemność – to najlepsza droga do tego, aby marka została zapamiętana i dobrze się kojarzyła.

 

Odwołuj się do przekonań odbiorcy

Najłatwiej jest przyciągnąć do siebie konsumenta, odwołując się za pośrednictwem narracji do jego przekonań i pozostawiając w nim wrażenie, że reklamowana marka, a właściwie tworzący ją ludzie – hołdują tym samym wartościom. By to się jednak udało, całość powinna zachować odpowiednie proporcje między wymiarem artystycznym a komercyjnym. Położenie zbyt dużego akcentu na jednym bądź drugim biegunie może nie przynieść pożądanego rezultatu.

 

Branded content przez wielu uważany jest za przyszłość reklamy. Na jego korzyść przemawiają wyniki licznych badań, które dowodzą marketingowej skuteczności nieszablonowych spotów. Coraz więcej firm decyduje się na autopromocję przy wykorzystaniu środków innych niż te, którymi dysponuje tradycyjna reklama. Z korzyścią – co warto zauważyć – zarówno dla siebie, jak i dla odbiorców.

 

branded content

comments powered by Disqus