PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Trendy >> Chatboty – rozwiązanie dla firm

Chatboty – rozwiązanie dla firm

Chatboty – rozwiązanie dla firm
10:49 06/09/2019

Coraz więcej firm wyposaża swoje strony w chatboty. Co to takiego jest i czy przynosi wymierne korzyści sprzedażowe?

Chatbot jest narzędziem digital-marketingowym bazującym na sztucznej inteligencji. Potrafi porozumiewać się z internautami za pośrednictwem aplikacji lub – jak sama nazwa mówi – czatów wbudowanych w strukturę stron. Oczywiście nie jest to komunikacja taka, jakiej można by oczekiwać po żywym człowieku. Niemniej jednak chatbot może odczytywać i formułować podstawowe komunikaty ściśle związane z profilem działalności firmy. O tym, dlaczego warto mieć firmowego chatbota, piszemy poniżej.

 

Jak powstają chatboty?

Nim chatbot stanie się integralną częścią strony internetowej, jest na początku jedynie projektem, powstającym w oparciu o specjalne testy. Polegają one na śledzeniu reakcji grupy użytkowników, którzy wchodzą z programem w interakcję. Na podstawie tych reakcji opracowuje się możliwe dialogi i wyposaża chatbota w algorytmy umożliwiające formułowanie adekwatnych odpowiedzi na potencjalne pytania.

 

Co możesz zyskać?

Chatboty mogą być potężnym narzędziem marketingowym o różnorakich zastosowaniach. Chiński bank OCBC w ciągu zaledwie trzech miesięcy sprzedał klientom pożyczki o łącznej wartości 7 mln dolarów. Chatbot programu Milionerzy emitowanego na TVN w ciągu ośmiu tygodni odpowiedział na 22 mln wiadomości od użytkowników. Liczby te mówią same za siebie. Przykłady można by mnożyć – to dlatego coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie chatbotów na swoich stronach internetowych. To się po prostu opłaca.

 

Do czego wykorzystywane są chatboty?

Chatboty odpowiadają na najczęściej zadawane przez potencjalnych klientów pytania. Informują internautów o promocjach, gromadzą leady sprzedażowe lub rekrutacyjne, proponują skorzystanie z konkretnej usługi... Lista możliwych zastosowań jest bardzo długa. Według prognoz stawianych przez firmę Grand View Research światowy rynek chatbotów będzie do 2025 r. warty 1,23 mld dolarów.

Należy jednak podkreślić, że chatboty nie są w stanie poradzić sobie z każdym problemem. Pozostają bezradne wobec skomplikowanych spraw, dlatego łączy się je zazwyczaj z live-chatem. Jeśli użytkownik zada pytanie, na które chatbot nie będzie mógł udzielić odpowiedzi, zostanie ono przekierowane do konsultanta.

 

Chatboty są bardzo przydatnym narzędziem, szeroko rozpowszechnionym w świecie e-commerce. Odciążają konsultantów, którzy nie muszą odpowiadać na powtarzające się wciąż pytania, pozyskują klientów i stanowią atrakcyjne urozmaicenie na stronie.

 

chatbot chatboty dla firm chatboty

comments powered by Disqus