PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Strategia marki >> Czy influencer marketing ma przyszłość?

Czy influencer marketing ma przyszłość?

Czy influencer marketing ma przyszłość?
10:49 06/09/2019

Coraz więcej firm nawiązuje współpracę z internetowymi influencerami. Ale czy jest to opłacalne? Jak wygląda taka współpraca? Czy przynosi efekty?

Znaczna część firm decyduje się współpracować z influencerami jedynie dlatego, że to jest obecnie na topie. Cóż, można i tak, ale warto wiedzieć, że influencer marketing przynosi największe zyski wtedy, gdy towarzyszy mu namysł nad tym, jakiego blogera wybrać, jakie konkretnie produkty będą najbardziej odpowiednie do zaprezentowania, jakie cele chce się osiągnąć (poza ogólnym celem zwiększenia sprzedaży). Poniżej naświetlimy specyfikę tego zjawiska i odpowiemy na pytanie, dlaczego ten kanał marketingowy jest skuteczną formą promowania marki.

 

Czy influencer marketing jest opłacalny?

Jeśli polegać na statystykach, odpowiedź jest jednoznaczna – influencer marketing opłaca się o wiele bardziej niż inwestowanie w tradycyjne formy reklamy. Badanie Influencer Marketing Hub wykazało, że aż 84% marketerów ceni sobie bardzo wysoko współpracę z influencerami i uważa ją za niezwykle owocną. Influencer marketing generuje zwrot w wysokości 6,50 $ za każdego zainwestowanego dolara. I choć badanie to objęło swoim zasięgiem jedynie kraje anglosaskie, to jednak nie trudno zauważyć, że również w polskim biznesie influencerzy stali się – jakkolwiek to zabrzmi – skutecznym „narzędziem” marketingowym. Na Instagramie roi się od postów opatrzonych dedykowanymi hasztagami i zdjęciami przedstawiającymi zakupy inspirowane działalnością influencerów.

 

Dlaczego influencer marketing jest skuteczny?

Każdy influencer skupia wokół siebie mniejszą lub większą społeczność, która darzy go zaufaniem. Wchodzi również w żywą interakcję z odbiorcami, odpowiadając na komentarze, e-maile czy wiadomości na Facebooku. To wszystko buduje relację. Jeśli więc znany bloger poleci jakiś produkt, jest bardzo prawdopodobne, że jego fani skuszą się na zakup. Poza tym dochodzi tu również jeszcze inny aspekt – autentyczność. Treści tworzone przez influencera nie są programem telewizyjnym, o którym z góry wiadomo, że ma swoich sponsorów. Influencer jest również konsumentem, posługuje się językiem klienta, a nie marki promującej produkt.

 

Wszystkie zasygnalizowane powyżej względy przemawiają za wysoką skutecznością influencer marketingu. Jest to dziedzina jeszcze raczkująca, niemniej jednak opłacalna i przynosząca pożądane efekty. Poza tym współpraca z influencerem okazuje się zwykle mniej kosztowna niż korzystanie z tradycyjnych narzędzi marketingowych.

 

influencer influencer marketing internetowi influencerzy

comments powered by Disqus