PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> E-Commerce >> Dlaczego warto postawić na optymalizację treści na stronach internetowych?

Dlaczego warto postawić na optymalizację treści na stronach internetowych?

Dlaczego warto postawić na optymalizację treści na stronach internetowych?
05:24 11/05/2018

Pozycjonowanie stron internetowych to najlepszy sposób, by stać się widocznymi w sieci. Liczy się odpowiednia optymalizacja witryny, dopasowana specjalnie pod wytyczne pochodzące od wyszukiwarek internetowych.

Mało konkurencyjne słowa kluczowe, które zastosujemy na naszej stronie pozwolą nam bardzo szybko „wybić” się w wynikach wyszukiwania. Inaczej wygląda sprawa w przypadku tych bardziej popularnych propozycji. Wtedy dobrze jest się zgłosić po pomoc do specjalistów. Na co zwrócić uwagę, by dobrze zoptymalizować witrynę pod kątem SEO?

 

Czym jest optymalizacja stron?

Optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe, zwana w skrócie także SEO (czyli Search Engine Optimization) to specjalnie dobrane działania, których zadaniem jest wypozycjonowanie witryny, by osiągała ona jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Zajmują się tym specjalne agencje e-marketingowe jak FunkyMedia.

Stosowanie się do wytycznych i działania określane jako White Hat SEO pozwalają osiągnąć naprawdę znakomite wyniki. Jedyne, co – trzeba na nie poczekać przez kilka miesięcy, by były widoczne. SEO nie jest działaniem, które jest widoczne od razu. Optymalizacja, indeksacja, weryfikacja przez wyszukiwarkę trwa nawet kilka miesięcy.

 

Co warto zoptymalizować na stronie?

Optymalizacja treści dostępnych na stronie to pierwszy krok do wyższych wyników. Dlatego też istnieje pewna zasada – im lepsze jakościowo mamy treści na stronie, tym lepiej dla pozycji naszej witryny. Wyszukiwarki biorą pod uwagę różne czynniki w ocenie strony – w tym jakość treści, to jak szybko opuszczają witrynę użytkownicy, jak się na niej zachowują, czy strona ma tzw. linkowanie wewnętrzne i jak wygląda jej kod.

 

Jakie powinny być prawidłowe treści na stronach?

Istnieje kilka zasad, które mówią o tym, jak powinny być skonstruowane treści, by strona była prawidłowo zoptymalizowana. Należą do nich:

1. Odpowiednia długość tekstów - nie mogą być one zbyt krótkie, nawet jeśli chodzi o opisy produktów. Zawrzyjmy w nich wszystkie cenne informacje, które sprawią, że użytkownik chętniej kupi nasz produkt lub skorzysta z usług.

2. Oryginalność treści - muszą one być jak najbardziej unikalne. Ważne jest, by treści, które znajdą się na naszej stronie nie były skopiowane z innych źródeł ani nie były takie same jak te, pochodzące np. bezpośrednio od producenta.

3. Podzielenie tekstu - tekst musi mieć swoją, prawidłową kompozycję. Wpływa to nie tylko na wyniki wyszukiwarki, ale także i na ocenę użytkownika. Lepiej czyta się tekst, który jest podzielony na lead, treść główną niż pisany jednym ciągiem. Oprócz tego należy pamiętać o nagłówkach, które pozwalają wydzielić strukturę tekstu. W przypadku SEO wyróżnia się nagłówki H1, H2, H3, odpowiadające kolejne – tytułowi (H1), podtytułowi (H2), kolejnym podtytułom (H3)

4. Słowa kluczowe - bardzo ważne jest umiejętne umieszczenie ich na stronie. Jeśli sami nie wiemy, jak wybrać frazy kluczowe, jak je stosować i gdzie – skorzystajmy z profesjonalistów. Z pewnością lepiej nam doradzą, niż w sytuacji gdy będziemy bardzo nienaturalnie „upychać” słowa po całej stronie.

5. Urozmaicenie strony - nie samym tekstem strona żyje. Warto ją także urozmaicić innymi elementami, jak np. pogrubienia, wypunktowanie treści, dodanie atrakcyjnych dla odbiorcy grafik czy ilustracji.

 

optymalizacja stron internetow seo optymalizacja pod seo

comments powered by Disqus