PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Strategia marki >> Dobre logo – jak stworzyć logo dla swojej firmy?

Dobre logo – jak stworzyć logo dla swojej firmy?

Dobre logo – jak stworzyć logo dla swojej firmy?
06:58 27/04/2018

O tym, jak zaprojektować dobre logo nie trzeba opowiadać żadnemu porządnemu grafikowi. Tematem interesują się natomiast przedsiębiorcy, którzy chcieliby zrobić to samodzielnie. Z jakich narzędzi korzystać i jakich zasad się trzymać przy projektowaniu logo?

Nie ma nic złego w samodzielnym projektowaniu logo i innych elementów graficznych. Przyczyn rezygnacji z pomocy grafika może być wiele. Najczęstsza to chęć zaoszczędzenia pieniędzy. Nie brakuje też przedsiębiorców, którzy swój biznes traktują bardzo osobiście i mają ambicje stworzyć samodzielnie całą strategię marketingową. Zwłaszcza, że możliwości ku temu są. Obecnie każdy może przynajmniej spróbować zaprojektować własne logo. Co, jeśli nie wyjdzie? Wtedy nie pozostaje nam nic innego, jak zwrócić się z tą sprawą do profesjonalisty. Takie rozwiązanie jest szczególnie rozsądne w przypadku osób z niewielkim wyczuciem estetycznym, jak i w przypadku firm czy instytucji, które potrzebują naprawdę bardzo reprezentacyjnego logo.

Tymczasem, by stworzyć swój własny, samodzielny projekt, pamiętajmy, że:

- logo ma być proste i bardzo czytelne,

- im mniej kolorów i kształtów użyjemy, tym lepiej – ograniczmy się do maks. 3 kolorów i 2 rodzajów typografii,

- nasz projekt nie może zawierać zbyt wielu szczegółów i składać się z małych, kunsztownych elementów – po pomniejszeniu będą one nieczytelne, a logo straci rozpoznawalność,

- logo powinno wyglądać tak samo dobrze w czerni i bieli, jak i w oryginale,

- przed przystąpieniem do pracy warto zainspirować się kilkoma przykładami znanych logo, ale nie możemy za bardzo się na nich wzorować – chodzi przecież o to, by stworzyć coś zupełnie oryginalnego, czego klient nie zidentyfikuje z żadną inną marką, poza naszą,

- zbyt daleko idąca inspiracja może zresztą zostać nam poczytana za kradzież,

- do tworzenia logo używaj programów do wektorowej obróbki grafiki, co pozwoli na zwiększanie rozmiaru logo bez utraty jakości,

- przyjrzyjmy się swojemu logo nie raz, nie dwa, ale kilkadziesiąt – prześpijmy się z naszym projektem i poprośmy o ocenę kogoś, kto ma jakiekolwiek pojęcie o wizerunku czy marketingu.

Na koniec warto dodać, że projektowanie logo to nie taka łatwa sprawa. Niech nie zwiodą nas zasady mówiące o tym, że logo ma być proste i mało barwne. Wbrew pozorom zachowanie owej prostoty wymaga nie lada umiejętności.

 

 

logo dla firmy

comments powered by Disqus