PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Trendy >> Ekomarketing – jak go realizować i czy zawsze ma sens?

Ekomarketing – jak go realizować i czy zawsze ma sens?

Ekomarketing – jak go realizować i czy zawsze ma sens?
09:37 26/04/2018

Konsumenci coraz częściej doceniają firmy i produkty o profilu ekologicznym lub sprzyjające ekologii choć w pewnym stopniu. Warto wyjść tej tendencji naprzeciw i stać się bardziej eko. Pod warunkiem, że mamy ku temu podstawy.

Ekomarketing – krok w przyszłość

Marketing ekologiczny to, z jednej strony, propagowanie postaw proekologicznych u konsumentów, z drugiej zaś prowadzenie działalności w oparciu o standardy przyjazne środowisku naturalnemu. Różne firmy realizują go na różne sposoby, ponieważ narzędzi ekomarketingu jest naprawdę wiele. Posunięciem proekologicznym będzie zorganizowanie akcji w stylu „oddaj nam swój stary tusz do rzęs, a w zamian dostaniesz zupełnie nowy”. Będzie nim też akcja sadzenia drzewek lub nakłanianie klientów do korzystania z faktur elektronicznych zamiast tradycyjnych, wysyłanych na papierze. Ekomarketing to także sprzedaż produktów w opakowaniach łatwo biodegradowalnych czy obecność instalacji energii odnawialnej w przedsiębiorstwie (np. gdy hala produkcyjna czerpie energię z kolektorów słonecznych).

 

Czy w marketingu opłaca się być eko?

Przejście na zieloną stronę mocy może okazać się bardziej opłacalne, niż sądzimy. Nie da się ukryć, że z każdym rokiem rośnie świadomość ekologiczna konsumentów. Społeczeństwo dobrowolnie wybiera ekologiczny styl życia i korzysta z eko rozwiązań w domu, na wczasach, a także podczas zakupów. Klienci kupują takie produkty, które można poddać recyklingowi, a także produkty wielorazowe, wydajne i nietoksyczne. Robią to nie tylko z myślą o środowisku, ale też z uwagi na samych siebie.

Postawa proekologiczna służy zdrowiu, daje więcej przestrzeni, buduje kreatywność i pozwala oszczędzić pieniądze. Marki, które jej hołdują mają przed sobą ciekawą przyszłość, gdyż najpewniej będzie im przybywać klientów. Poza tym troska o środowisko to ważny element strategii marketingowej, który ociepla wizerunek firmy. Pamiętajmy jednak, że wszelkie zakłamania w tej dziedzinie bardzo łatwo jest zweryfikować. Jeśli chcemy być eko, róbmy to na serio. Pamiętajmy jednak, że niestety nie zawsze ekomarketing ma sens. Jeśli naszej firmie czy pojedynczemu produktowi zupełnie nie po drodze do ekologii, nie warto czynić go proekologicznym na siłę. Firma produkująca pieluszki jednorazowe nie może być eko, ponieważ pieluszki tego typu nie są eko. Eko będzie osoba lub przedsiębiorstwo, które szyją pieluszki wielorazowe – przyjazne środowisku i ekonomiczne.

 

 

ekomarketing

comments powered by Disqus