PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Internet >> Freelancer w internecie – jak dobrze wypaść i się wypromować?

Freelancer w internecie – jak dobrze wypaść i się wypromować?

Freelancer w internecie – jak dobrze wypaść i się wypromować?
09:53 19/04/2018

Bez internetu nie byłoby dziś tylu freelancerów. W żadnym innym miejscu wolni strzelcy nie mają tak obszernego pola do popisu. Jak je wykorzystać, by nie zbłaźnić się przed klientem i zacząć przyzwoicie zarabiać?

Stwórz swoje poletko

Niezależnie od tego, czy jesteś grafikiem, copywriterem, specjalistą SEO, projektujesz czy fotografujesz, powinieneś mieć swój skrawek w sieci. Miejsce, w którym klienci będą mogli zobaczyć fragment Twojego portfolio lub czegoś się o Tobie dowiedzieć. Nie musi to być od razu strona www. Możesz pozostać przy dobrze skrojonym koncie na LinkedIn, jeżeli ta forma odpowiada Twojej profesji. Konto na FB lub Instagramie również powinno się sprawdzić. Wszystko po to, by klient sam do Ciebie trafił.

 

Bądź w miarę poważny

Internet to Twoje narzędzie pracy i coś w rodzaju wirtualnego biura. Jeżeli dysponujesz biurem stacjonarnym, z pewnością na Twoim biurku nie stoi roznegliżowane zdjęcie z wakacji, a na drzwiach nie wisi tabliczka z napisem „kozak883”. W internecie powinieneś wyglądać tak samo profesjonalnie, jak w swoim biurze. Upewnij się więc, że Twój adres e-mail nie brzmi infantylnie, a na koncie FB lub Instagramie potencjalny klient nie znajdzie czegoś, co mogłoby Cię skompromitować. Zakres utrzymania powagi w internecie zależy oczywiście od tego, czym się zajmujesz. Twój wizerunek powinien być spójny.

 

Nie trąć desperacją

Profesjonalizm polega także na tym, że sprawiasz wrażenie specjalisty, który budzi zainteresowanie klientów. Nie chodzi o to, by zakłamywać rzeczywistość, fejkować portfolio czy pisać brednie w CV. Jeśli jednak składasz ofertę, zaaranżuj to w taki sposób, by klient nie pomyślał, że dla zlecenia zrobisz wszystko. Na desperackim wydźwięku nietrudno przejechać się u progu swojej kariery, kiedy jeszcze nie mamy stałych zleceń i przyszłość wygląda dość niepewnie. Dlatego szczególnie wtedy tak ważne jest, aby klienci mogli znaleźć nas sami (patrz akapit pierwszy). Dzięki temu nie będziemy musieli nikomu wpierać swoich ofert na siłę.

 

freelancer w internecie

comments powered by Disqus