PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Reklama >> Gadżety reklamowe: czy ta forma promocji jest skuteczna?

Gadżety reklamowe: czy ta forma promocji jest skuteczna?

Gadżety reklamowe: czy ta forma promocji jest skuteczna?
10:12 22/06/2018

Wielu przedsiębiorców, zdając sobie sprawę z mniejszej siły oddziaływania tradycyjnych przekazów reklamowych, wykorzystuje do działań promocyjnych różnego rodzaju gadżety. Czy jest to skuteczna forma promocji?

Codziennie jesteśmy bombardowani niezliczoną ilością różnego rodzaju informacji. Przekazy reklamowe stanowią ich znaczny odsetek. Tradycyjne formy promocji, takie jak np. SMS-y, trafiające do spamu e-maile, spoty telewizyjne czy radiowe – do tego stopnia nam się już sprzykrzyły, że automatycznie je ignorujemy. Aby stworzyć reklamę, która rzeczywiście zapadnie w pamięć i przykuje uwagę jak największej liczby konsumentów, należy wykazać się pomysłowością. Alternatywną formą promocji, która ma tę zaletę, że w przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy nie jest nachalna, są gadżety reklamowe. Dlaczego warto w nie zainwestować? O tym poniżej.

 

Gadżety reklamowe

Jak już powiedzieliśmy, różnego rodzaju gadżety, takie jak na przykład bidony reklamowe, nie atakują naszej uwagi, w związku z czym nie wywołują automatycznego odruchu ignorowania. Mają najczęściej bardzo wysokie walory użytkowe, co również nie jest bez znaczenia. Jeśli potencjalnemu nabywcy naszego produktu bądź usługi dany gadżet się przyda, widniejące na nim logo firmy będzie mu się dobrze kojarzyło. Wypuszczanie w obieg gadżetów reklamowych jest więc sposobem na ocieplenie wizerunku firmy. Ale nie tylko.

Warto wziąć pod uwagę również mechanizm psychologiczny, któremu podlegamy wszyscy bez wyjątku. Każdy z nas, otrzymując od kogoś prezent, poczuwa się niejako do obowiązku odwdzięczenia się. Jest to poczucie na wpół tylko świadome, dlatego niekoniecznie musimy zdawać sobie z niego sprawę. Tym niemniej oddziałuje ono na nasze zachowania i decyzje. Konsument obdarowany przez nas użytecznym gadżetem początkowo może zakupić nasz produkt lub skorzystać z naszych usług pod wpływem chęci odwzajemnienia się. Jeśli spełnimy jego oczekiwania, niewykluczone, że pozyskamy go sobie na długo.

 

Co może być gadżetem reklamowym?

Przedsiębiorcy zazwyczaj obdarowują potencjalnych klientów przedmiotami praktycznymi, które mogą się do czegoś przydać. Najczęściej gadżetami reklamowymi zostają breloczki, długopisy, kalendarze, smycze, bidony z nadrukiem (zamówisz je tutaj: https://bidonex.com), kubki etc. Zanim wypuścisz w obieg jakikolwiek gadżet, pamiętaj jednak, aby zadbać o najwyższą jakość wykonania. W końcu będzie to swego rodzaju wizytówka Twojej firmy.

 

gadżety reklamowe

comments powered by Disqus