PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Reklama >> Gdzie i jak reklamować nową firmę?

Gdzie i jak reklamować nową firmę?

Gdzie i jak reklamować nową firmę?
04:48 01/03/2017

Zadałeś sobie trud założenia własnej firmy lub kupiłeś czyjś biznes, pozyskałeś stosowne fundusze na jej rozwój, stworzyłeś kompetentną kadrę. Co teraz? Pora obwieścić światu swoje istnienie.

Na łamach prasy

Zacznij od mediów. Reklama w czasopiśmie branżowym czy też powiązanym tematycznie z profilem działalności firmy jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie klienta. Mniejsze szanse daje zamieszczenie reklamy w periodyku ogólnoinformacyjnym czy w prasie codziennej.

 

Załóż bloga

To szybsze i prostrze, niż mogłoby się wydawać. Wystarczy wykupić domenę i zlecić komuś kompetentnemu opracowanie szaty wizualnej. Jeśli szczęśliwym trafem znasz się trochę na HTML-u i CSS-ie, sam możesz to zrobić. Co prawda zawsze można skorzystać z darmowych, standardowych szablonów oferowanych przez popularne platformy blogowe, ale jeśli twoja strona ma być profesjonalna i wyróżniać się spośród wielu, wielu innych, których w sieci nie brakuje, warto zadbać o niepowtarzalny wystrój graficzny i atrakcyjną domenę (np. .pl). I nie zapominaj o systematycznym aktualizowaniu wpisów!

 

Stwórz konto na Facebooku

Dlaczego nie skorzystać z możliwości, jakie oferują media społecznościowe? Firmowe konto na FB jest czymś w rodzaju wizytówki współczesnych przedsiębiorstw. Zależnie od rodzaju działalności firmy, można zrobić z serwisu społecznościowego taki bądź inny użytek. Jeśli prowadzisz restaurację, niegłupim pomysłem będzie zamieszczanie zdjęć gotowych dań albo informowanie potencjalnych klientów o aktualnym menu. Jeśli zawiadujesz wydawnictwem książkowym, możesz promować nowości na rynku księgarskim, udostępniać fragmenty książek, zamieszczać wideo-nagrania ze spotkań autorskich itp. Wszystko zależy od twojej inwencji i wyobraźni.

Jeśli przejąłeś firmę od kogoś, kto wystawił swój biznes na sprzedaż, warto zapoznać się ze strategią komunikacji wcześniejszego właściciela - jeśli prowadzone były jakieś działania w mediach społecznościowych, trzeba poinformować ich użytkowników o zmianach w firmie.

 

Wyciągnij rękę do innych przedsiębiorstw

W internecie funkcjonuje kilka zaufanych i cieszących się dużą popularnością serwisów czy też platform, których zasadniczym przeznaczeniem jest integracja i umożliwienie kontaktów między różnymi przedsiębiorstwami. Należą do nich następujące witryny zagraniczne: Linkedin.com, Xing.com, Viadeo.com, a także ich polskie odpowiedniki: goldenline.pl i profeo.pl. Im więcej wartościowych z biznesowego punktu widzenia kontaktów pozyskasz, tym większe szanse na powodzenie będzie miała twoja firma. Zdziwiłbyś się, gdybyś się dowiedział, jak wiele prominentnych przedsiębiorstw zawdzięcza swój sukces w dużej mierze licznym i owocnym kontaktom biznesowym.

reklama firmy nowa firma

comments powered by Disqus