PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Internet >> Google AdWords jako forma reklamy internetowej

Google AdWords jako forma reklamy internetowej

Google AdWords jako forma reklamy internetowej
15:46 06/03/2015

Nowe czasy potrzebują nowych rozwiązań. Także w reklamie. Udzielenie klientowi jak najszybszej i najprecyzyjniejszej informacji to 3/4 sukcesu w internetowym biznesie.

Wyszukiwarka Google to punkt startowy dla ponad 90% polskich internautów oraz najpopularniejsza wyszukiwarka stron internetowych na świecie. W połączeniu z pocztą Gmail, wielofunkcyjnym translatorem oraz portalem społecznościowym Google+, tworzy jedno z największych internetowych przedsiębiorstw.

Google AdWords to system reklamowy, pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych. Użytkownik po wpisaniu kluczowego hasła ponad efektami swojego wyszukiwania otrzymuje trzy linki sponsorowane oraz osiem pozycji po prawej stronie linków organicznych. Skuteczność tej formy reklamy spowodowana jest tym, że użytkownik otrzymuje ofertę produktu ściśle związanego z interesującą go frazą czy słowem kluczowym. Pomaga to budować świadomość marki, wspomagać kampanię w innych mediach, a także prowadzić badania marketingowe dotyczące zasięgu oraz ilości odsłon.

Firma czy instytucja decydująca się na reklamę za pomocą Google AdWords może w pełni kontrolować swoje wydatki. Wystarczy przeznaczyć dzienny budżet na reklamę, po jego przekroczeniu usługa zostanie wyłączona.

Koszty reklam naliczane są w dwóch systemach: CPC (Cost per Click, czyli za każdorazowe kliknięcie) oraz CPM (Cost per Mille, za dotarcie do tysiąca odbiorców, naliczany poprzez ilość odsłon witryny). Wszystkie udostępniane linki sponsorowane opatrzone są wynikiem jakości (w skali 1-10), od którego zależy, na jakiej pozycji wyświetlać się będzie dana reklama. Użytkownik może dowolnie kreować te wyniki, by reklamy zyskiwały wyższe pozycje.

Założenie konta Google AdWords, które pozwoli przeprowadzić kampanię reklamową, jest bardzo proste i darmowe. Wszystkim zajmuje się kreator ze strony adwords.google.com. Należy wypełnić wskazywane pola, zwracając uwagę na walutę i strefę czasową, gdyż te dane nie podlegają późniejszej edycji. Do jednego konta przypisać można kilka różnych kampanii.

Sama optymalizacja wyszukiwań to przede wszystkim zawarcie słów kluczowych w nagłówku lub w treści reklamy. Można określić je jako "przybliżone" (najbardziej ogólne, np. "używane samochody". Często generują sporą liczbę nieefektywnych kliknięć). Dopasowanie słów kluczowych "do wyrażenia" jest bardziej precyzyjne - reklama wyświetli się, jeśli użytkownik precyzyjnie wpisze frazę, dodając coś przed nią lub po niej. I wreszcie dopasowanie "ścisłe" - reklama wyświetli się tylko po wpisaniu konkretnej frazy, np. nazwy firmy czy produktu. Jest to najefektywniejsze i najprecyzyjniejsze optymalizowanie. Pamiętać trzeba, że im większa precyzja, tym większy wspomniany wcześniej wynik jakości. A od wyniku jakości zależne jest tak obniżenie kosztów, jak dotarcie do docelowego klienta.

Poprzedzone odpowiednią analizą i wsparte dobrze przygotowaną stroną internetową, kampanie w Google AdWords mogą przynieść wymierne korzyści przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych, w porównaniu do innych kanałów reklamowych. Najistotniejsze jest doprecyzowanie informacji, którymi chcemy przyciągnąć uwagę klienta.

google google adwords reklama reklama internetowa

comments powered by Disqus