PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Reklama >> Gra jako czynnik marketingowy

Gra jako czynnik marketingowy

Gra jako czynnik marketingowy
05:19 24/12/2015

Gry komputerowe, dla osób urodzonych między 1981 a 1995 rokiem, to codzienność. Część z nich gra tak często, że przedstawiony tam świat staje się dla nich bardzo bliski. Pokolenie to określane jest mianem millennialsów.

Pod tą nazwą kryje się grupa osób poszukujących silnych emocji i ciągłych wyzwań. Dla nich nie ma różnicy między tym, co jest offline a online. W sieci prowadzą drugie życie. Można powiedzieć, że życie w sieci jest równoległe do tego, co dzieje się tu i teraz, czyli w realnym świecie. Dążąc do zaangażowania osób z pokolenia millennialsów koniecznie trzeba zagwarantować im uczestnictwo w czymś, co jest im bliskie i co dobrze znają. Dlatego też planując strategie promocyjne, skierowane do tej grupy wiekowej, warto pokusić się o wykorzystanie grywalizacji.

 

Co rozumiemy pod pojęciem grywalizacji?

Grywalizacja polega na stosowaniu w celach biznesowych mechanizmów wykorzystywanych w znanych grach komputerowych. Działanie to jest dość proste. Zachowania ludzi ulegają zmianie, podobnie jak w grze, mimo, że mowa jest o świcie realnym. Zadania związane z pokonywaniem przeszkód, współpracą, rywalizacją i rozwiązywaniem kolejnych zagadek na tyle mobilizują konsumentów, że chętnie biorą oni udział nawet w potencjalnie nużących i mało atrakcyjnych zajęciach. Takie czynniki działają niczym motor napędowy, mający na celu zwiększenie zaangażowania klientów. Inicjator grywalizacji, wykorzystując mechanizmy stosowane w grach, ma szansę na kierowanie zachowaniem uczestników w pożądany przez siebie sposób. Zaangażowanie mileniasów, w tego typu zabawę, może znacznie zwiększyć efektywność firmy oraz wpłynąć na ocieplenie jej wizerunku.

 

Co zrobić, aby zatrzymać uwagę konsumentów na dłużej?

Urodzonych w latach osiemdziesiątych i na początku lat dziewięćdziesiątych przy pomocy grywalizacji można przywiązać do marki. Ich zaangażowanie sprawi,  e będą dłużej i chętniej skupiać swoją uwagę na określonej firmie. Jeśli znamy mechanizmy, które sterują ich życiem, a bez wątpienia systemy stosowane w grach się do nich zaliczają, to możemy wpływać na ich działania. Jednakże jest to możliwe tylko i wyłącznie w wymienionej powyżej sytuacji.

 

Elementy wykorzystywane w grywalizacji

Pierwszą zasadą wykorzystywaną w grywalizacji jest oparcie wszelkich działań na mechanizmach znanych z gier. W tym celu angażuje się konsumentów poprzez: zlecanie im określonych zdań, stawianie przed nimi wyzwań oraz celów, do których muszą dążyć. Stosuje się także znany z gier system komunikacji i punktację, której wzrastająca liczba ułatwia pokonywanie kolejnych poziomów. Dodatkowo na umocnienie więzi wpływa rywalizacja. Taki system działania wciąga klientów w interakcję z firmą. Zaś prowadzone przez nią kampanie wpływają na zintensyfikowanie przywiązania do marki, dzięki czemu prowadzona w ten sposób promocja osiąga pożądane efekty. Millennialsi stają się wiernymi konsumentami firm wykorzystujących grywalizację. Dodatkowo całkiem nieźle bawią się biorąc udział w różnego typu zadaniach i realizując kolejne wyzwania.

grywalizacja w marketingu reklama gra pokolenie mileniasów gamifikacja rywalizacja mileniasi nowe techniki reklamowe rywalizacja w marketingu grywalizacja nowe techniki marketingowe marketing gra w marketingu

comments powered by Disqus