PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Strategia marki >> Jak kierować kampanią marketingową nowego produktu?

Jak kierować kampanią marketingową nowego produktu?

Jak kierować kampanią marketingową nowego produktu?
06:58 27/04/2018

Kreatywni przedsiębiorcy nie powielają starych rozwiązań, lecz szukają nowych. Zupełnie nowe produkty potrzebują jednak specjalnego traktowania. Co powinna obejmować ich kampania promocyjna?

Kampania kontekstowa Google Adwords

Google Adwords to potężne narzędzie marketingowe, ponieważ skupia wokół siebie imponujące grono użytkowników – zarówno reklamodawców, jak i klientów. Dzięki temu oferuje nam wiele pożytecznych narzędzi. Jednym z nich jest kampania kontekstowa, polegająca na umieszczaniu reklam naszego produktu na stronach powiązanych z nim branżowo lub tematycznie. Klient ma więc okazję dowiedzieć się o naszej nowości, przeglądając produkty o podobnych zastosowaniach lub w interesującej go dziedzinie.

 

Facebook Ads

Media społecznościowe uwielbiają to, co nowe, nietuzinkowe, świeże. Umożliwiają ponadto łatwe dzielenie się treścią. Nasz nowy produkt może się w nich bardzo szybko rozprzestrzenić. Jeśli jednak zależy nam na dotarciu do naprawdę szerokiego grona odbiorców, warto zainwestować w Facebook Ads. Prowadzenie fanpage’a, choć darmowe, na większą skalę może okazać się niewystarczające.

 

Reklama tradycyjna – nowe produkty starych wyjadaczy

Promocja nowego produktu o wiele łatwiej przychodzi firmom znanym, mającym wierne grono klientów, którzy z chęcią i ekscytacją przyjrzą się proponowanej im nowości. Rozpoznawalny producent kosmetyków nie będzie miał problemu z wprowadzeniem na rynek nowego żelu pod prysznic. Czasem wystarczy, że po prostu wystawi go w swoim sklepie z dopiskiem „nowość”. Niemniej na reklamę w prasie czy telewizji z pewnością także znajdą się środki.

 

Testowanie

Kupowanie nowego, niepolecanego i niesprawdzonego przez nikogo produktu to trochę jak kupowanie kota w worku. Na początku należy więc zadbać o opinię klientów. Takową z chęcią wystawią blogerzy oraz testerzy produktów, do których wysyłamy darmowe próbki lub pełnowartościowe produkty i prosimy o zrecenzowanie na blogu, stronie lub w mediach społecznościowych.

 

Pozycjonowanie w internecie

To ważny krok, ale nie najważniejszy. Pozycjonowanie i marketing treści ma sens wówczas, gdy potencjalni klienci usłyszeli już o naszym produkcie. Równocześnie z pozycjonowaniem musimy więc wdrażać pozostałe narzędzia. Inaczej użytkownik nigdy nie wpisze w wyszukiwarkę pożądanego słowa kluczowego.

 

 

promocja nowych produktów

comments powered by Disqus