PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Internet >> Jak pisać posty na fanpage'u, by przyciągnąć uwagę odbiorców?

Jak pisać posty na fanpage'u, by przyciągnąć uwagę odbiorców?

Jak pisać posty na fanpage'u, by przyciągnąć uwagę odbiorców?
10:49 06/09/2019

O popularności fanpage'a na Facebooku decyduje jakość publikowanych na nim wpisów. Nie wystarczy napomknąć o filiżance porannej kawy czy zbliżającym się weekendzie, by przyciągnąć uwagę odbiorców. Tworzenie interesujących postów jest dużo bardziej wymagające.

Miałkie wpisy nie są tym, czego oczekują subskrybenci. Posty ze śmiesznymi zdjęciami czy błahymi wzmiankami o tym, jaka dziś jest pogoda, były może na czasie w początkowym okresie rozwoju social mediów. Obecnie obserwatorzy konkretnych fanpage'ów oczekują od ich twórców wartościowych treści, które poszerzą wiedzę, skłonią do refleksji lub zachęcą do interakcji.

 

Interaktywność

To właśnie interaktywność jest istotą mediów społecznościowych. Tymczasem wiele fanpage'ów znanych i lubianych marek jest prowadzonych tak, jak gdyby ich twórcy nie zdawali sobie z tego sprawy. O żywotności fanpage'a nie decyduje częstotliwość publikowanych wpisów, lecz zainteresowanie internautów, które przejawia się w komentarzach i lajkach. By jednak to zainteresowanie wzbudzić, trzeba mieć coś do powiedzenia, a także nadać wpisowi odpowiednią formułę, która zachęci użytkowników do interakcji.

 

Twórz zwięzłe i jasne komunikaty

Statystyki pokazują, że największe zainteresowanie wzbudzają nie sążniste elaboraty, lecz krótkie, czytelne, ale i treściwe teksty. Obszerne wpisy są domeną blogerów – obserwatorzy na Facebooku oczekują czegoś innego. Media społecznościowe nie sprzyjają długiej koncentracji na jednej rzeczy – trzeba to uwzględnić przy tworzeniu wpisu.

 

Wizualny aspekt wpisu

Nie mniej ważne od klarowności i zwięzłości jest to, jak post się prezentuje na pierwszy rzut oka. Kluczowe informacje, które chcielibyśmy zaakcentować, warto podkreślić, wyłuszczyć lub wypunktować. Odstępy między poszczególnymi elementami tekstu czynią go bardziej przejrzystym. Pomocą służą też wbudowane w interfejs emotikony, choć nie należy z nimi przesadzać.

 

Dodatkowa grafika

Posty opatrzone zdjęciem lub grafiką mają większą szansę na to, by zainteresować odbiorcę. Nic dziwnego: ludzki mózg przetwarza obraz 60 tys. razy szybciej niż tekst. Dlatego w świecie mediów społecznościowych, w którym liczy się szybkość reakcji, warto wzbogacać zamieszczany content elementami graficznymi.

 

Stosując się do powyższych zaleceń, łatwiej Ci będzie tworzyć interesujące treści, które zachęcą użytkowników do interakcji. Jeśli obowiązki zawodowe nie pozwalają Ci wygospodarować odpowiedniej ilości czasu na prowadzenie fanpage'a, warto pomyśleć o zatrudnieniu lub wynajęciu kogoś, kto zajmowałby się tylko tym.

 

posty na fb jak prowadzić fanpaga fanpage fb

comments powered by Disqus