Jak pisać teksty reklamowe, które przyciągną klientów?

Wciąż coraz większe znaczenie ma marketing internetowy. Użytkownicy lubią przeglądać sieć i zainteresują się wszystkim, co wyjątkowe oraz dobre jakościowo. Jakie artykuły zwrócą ich uwagę?
Jest kilka zasad, którymi należy siÄ™ kierować, aby napisać dobry jakoÅ›ciowo tekst. NadrzÄ™dnymi wymogami jest zaÅ› staranność jego tworzenia oraz inteligentny przekaz. Klienci od razu wyÅ‚apiÄ… wszystkie literówki oraz błędy gramatyczne i uznajÄ… je za dyskwalifikujÄ…ce caÅ‚y produkt. Skoro bowiem firma nie postaraÅ‚a siÄ™ o korektÄ™ tekstu, to może nie postaraÅ‚a siÄ™ również o odpowiedniÄ… jakość reklamowanego produktu? Czy wiÄ™c warto jej wierzyć? Inteligentny przekaz również jest niezmiernie istotny – użytkownicy nie lubiÄ… czytać „o niczym”. Strona tekstu, który niczego nie wnosi, niczego nie wyjaÅ›nia, nie podaje żadnych przykÅ‚adów – to niezbyt udana reklama.
Gdy mamy pewność spełnienia tych dwóch, najistotniejszych zasad, powinniśmy zwrócić uwagę na kolejne:
1. Chwytliwy tytuł
Teksty, których zadaniem jest sprzedaż jakiegoÅ› produktu, muszÄ… przyciÄ…gać uwagÄ™. Klient kliknie w interesujÄ…cy tytuÅ‚ i być może zapamiÄ™ta slogan. Wszystko musi być jednak jasne i konkretne. Nie można tytuÅ‚em zmylić czytelnika, bo poczuje siÄ™ rozczarowany, a dla inteligentnych wyszukiwarek jego zachowanie – szybkie opuszczenie strony - bÄ™dzie jasnym sygnaÅ‚em, że nasz portal internetowy jest podejrzany. JeÅ›li artykuÅ‚ dotyczy jakichÅ› bardziej skomplikowanych treÅ›ci, tytuÅ‚ musi być z nimi zwiÄ…zany, by każdy wiedziaÅ‚ czego dotyczy.
2. Przejrzystość
ArtykuÅ‚y dobrej jakoÅ›ci sÄ… również Å‚adne wizualnie – jest to potwierdzeniem wysokiej jakoÅ›ci usÅ‚ug danej firmy i pomocÄ… dla czytelników/klientów.
3. Zachwalanie produktu
Gdy tekst ma przyciÄ…gnąć klientów do jakiegoÅ› produktu i zachÄ™cić do jego kupna, należy opisać go w samych superlatywach, ale trzeba pamiÄ™tać, by nie przesadzić – może to bowiem zaniepokoić czytelnika i wzbudzić jego czujność.
4. Dowartościowanie czytelnika
Klienci lubią wiedzieć, że są wspaniali i że wybór danego produktu świadczy o ich dobrym guście. Ludzie bardziej docenią daną usługę czy towar, gdy sami zostaną docenieni. Warto więc przemycić w tekście kilka słów uznania dla czytelników.