PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Internet >> Jak pisać teksty reklamowe, które przyciągną klientów?

Jak pisać teksty reklamowe, które przyciągną klientów?

Jak pisać teksty reklamowe, które przyciągną klientów?
09:00 03/03/2015

Wciąż coraz większe znaczenie ma marketing internetowy. Użytkownicy lubią przeglądać sieć i zainteresują się wszystkim, co wyjątkowe oraz dobre jakościowo. Jakie artykuły zwrócą ich uwagę?

Jest kilka zasad, którymi należy się kierować, aby napisać dobry jakościowo tekst. Nadrzędnymi wymogami jest zaś staranność jego tworzenia oraz inteligentny przekaz. Klienci od razu wyłapią wszystkie literówki oraz błędy gramatyczne i uznają je za dyskwalifikujące cały produkt. Skoro bowiem firma nie postarała się o korektę tekstu, to może nie postarała się również o odpowiednią jakość reklamowanego produktu? Czy więc warto jej wierzyć? Inteligentny przekaz również jest niezmiernie istotny – użytkownicy nie lubią czytać „o niczym”. Strona tekstu, który niczego nie wnosi, niczego nie wyjaśnia, nie podaje żadnych przykładów – to niezbyt udana reklama.

Gdy mamy pewność spełnienia tych dwóch, najistotniejszych zasad, powinniśmy zwrócić uwagę na kolejne:

1. Chwytliwy tytuł
Teksty, których zadaniem jest sprzedaż jakiegoś produktu, muszą przyciągać uwagę. Klient kliknie w interesujący tytuł i być może zapamięta slogan. Wszystko musi być jednak jasne i konkretne. Nie można tytułem zmylić czytelnika, bo poczuje się rozczarowany, a dla inteligentnych wyszukiwarek jego zachowanie – szybkie opuszczenie strony - będzie jasnym sygnałem, że nasz portal internetowy jest podejrzany. Jeśli artykuł dotyczy jakichś bardziej skomplikowanych treści, tytuł musi być z nimi związany, by każdy wiedział czego dotyczy.

2. Przejrzystość
Artykuły dobrej jakości są również ładne wizualnie – jest to potwierdzeniem wysokiej jakości usług danej firmy i pomocą dla czytelników/klientów.

3. Zachwalanie produktu
Gdy tekst ma przyciągnąć klientów do jakiegoś produktu i zachęcić do jego kupna, należy opisać go w samych superlatywach, ale trzeba pamiętać, by nie przesadzić – może to bowiem zaniepokoić czytelnika i wzbudzić jego czujność.

4. Dowartościowanie czytelnika
Klienci lubią wiedzieć, że są wspaniali i że wybór danego produktu świadczy o ich dobrym guście. Ludzie bardziej docenią daną usługę czy towar, gdy sami zostaną docenieni. Warto więc przemycić w tekście kilka słów uznania dla czytelników.

internet teksty sprzedażowe

comments powered by Disqus