PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Internet >> Jak promować firmę na Facebooku? Skuteczne zasady działania

Jak promować firmę na Facebooku? Skuteczne zasady działania

Jak promować firmę na Facebooku? Skuteczne zasady działania
09:00 03/03/2015

Wielu użytkowników o odpowiednio sprofilowanych potrzebach – dzięki temu portale społecznościowe gwarantują wspaniałą i efektywną reklamę dóbr oraz usług. Z nich wszystkich Facebook jest najpopularniejszy.

Media społecznościowe są miejscem, gdzie zalogowani użytkownicy na własnych profilach publikują wartościowe dla siebie treści. W ten sposób mogą oni również udostępniać interesujące reklamy, filmiki czy informacje. Mogą także komentować albo „lajkować” treści, które w jakiś sposób ich poruszyły – oburzyły bądź też im się spodobały. Dla wielkich przedsiębiorstw to wspaniała okazja do rozreklamowania swoich towarów bądź usług – wystarczy, że użytkownicy przekażą je dalej, a mogą trafić do niewyobrażalnej grupy ludzi! Szacuje się bowiem, że już około 10 milionów osób w samej Polsce jest użytkownikami Facebooka, a liczba ta ciągle rośnie! Facebook łączy ludzi pochodzących z każdego zakątka na świecie, wyznających wszelkie religie i należących do różnych grup społecznych, przy czym każda firma może dowiedzieć się, jakie kto ma preferencje oraz potrzeby i właśnie do tej grupy skierować produkt o bardziej skonkretyzowanym charakterze.

Jeśli firma chce skutecznie rozreklamować się na Facebooku, musi:
1. Stworzyć interesujący profil swojej marki i zadbać, by był on ładny wizualnie. Odpowiedni obrazek profilowy oraz tło to podstawa.
2. Zachęcić znajomych do polubienia strony profilowej firmy. Reszta użytkowników chętniej klika „Lubię to!”, gdy widzi, że dana marka jest naprawdę popularna. Najpierw można zachęcić rodzinę i współpracowników i poprosić ich, by przekazywali ofertę dalej.
3. Publikować treści i reklamy, które mogą spodobać się stosunkowo dużej ilości osób – muszą to być rzeczy naprawdę dobre jakościowo, ponieważ użytkownicy są wybredni. Odpowiednia jakość i przekaz zapewnia jednak możliwość darmowej promocji, poprzez „podawanie dalej” intrygujących rzeczy.
4. Pozycjonować swój profil w sieci. Należy bowiem pamiętać, że podlega on takim samym prawom, jak pozostałe strony internetowe i może być w ten sam sposób wspomagany.

media społecznościowe facebook marketing internetowy marketing social media

comments powered by Disqus