PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Reklama >> Jak prowadzić marketing szeptany?

Jak prowadzić marketing szeptany?

Jak prowadzić marketing szeptany?
18:28 27/04/2015

Marketing szeptany to jedna z najprostszych i jednocześnie najbardziej skutecznych form promowania określonych towarów i usług polegająca na rozpowszechnianiu pozytywnych opinii na ich temat.

Potęga marketingu szeptanego

Siła marketingu szeptanego tkwi w tym, że konsumenci nie mają obecnie zbyt dużego zaufania do tradycyjnych odmian reklamy. Poza tym lubią sugerować się opiniami innych, dlatego też przez zakupem jakiegoś produktu czy skorzystaniem z określonej usługi sprawdzają informacje na ich temat w Internecie. Tak więc efektywna kampania to taka, która została dobrze przygotowana i skierowana do konkretnej grupy docelowej. Bardzo istotne w tym kontekście jest przestrzeganie dobrych praktyk marketingu szeptanego w sieci określanych mianem WOMM (skrót od ang. Word of Mouth Marketing).

Dobre praktyki marketingu szeptanego w Internecie

W oparciu o powyższe praktyki działania marketingowe muszą mieć charakter jawny. Konsument powinien być świadomy tego, że ma do czynienia z przekazem reklamowym. Nie wolno go celowo wprowadzać w błąd. Niedozwolonymi praktykami są także oczernianie konkurencji oraz adresowanie kampanii do dzieci poniżej 13 roku życia. Uczestnicy kampanii – bez względu na to czy są to konsumenci czy pracownicy agencji reklamowej – powinni ujawnić, iż są w relacjach z reklamodawcą. Zwłaszcza wtedy, kiedy są wynagradzani. Reklamodawca może przekazać im próbki promowanego produktu do testów z zaznaczeniem, że nie są one przeznaczone na sprzedaż. Wszelakie działania muszą się odbywać z poszanowaniem litery prawa, przy czym niezwykle ważna jest ochrona poufnych informacji.

W ramach marketingu szeptanego jest możliwe podejmowanie szerokiej gamy czynności. Mowa tu m. in. o zakładaniu blogów dedykowanych promowanej marce, prowokowaniu i moderowaniu dyskusji na forach czy o udostępnianiu odbiorcom rzetelnych materiałów i artykułów poświęconych promowanym produktom.

Artykuł przygotowany przy współpracy z http://www.sofista.com.pl/site,Epr,Marketing-szeptany.html

marketing szeptany marketing na forach

comments powered by Disqus