PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> E-Commerce >> Jak skutecznie reklamować sklep internetowy?

Jak skutecznie reklamować sklep internetowy?

Jak skutecznie reklamować sklep internetowy?
11:04 07/03/2019

E-commerce to branża, która rządzi się nieco innymi prawami, niż usługi „stacjonarne”. A ponieważ samo otwarcie sklepu online to dopiero połowa sukcesu, warto dobrze zastanowić się nad dostępnymi środkami reklamy i promocji dla naszej marki. Co mamy do dyspozycji?

Pozycjonowanie

- krok, którego nie można pominąć. Dostosowanie treści witryny do wymagań Google oraz dobór odpowiednich słów kluczowych to podstawa współczesnych działań marketingowych. Nie zapominajmy, że klienci wybierają przede wszystkim te sklepy, które znajdują się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na dane hasło. Ponieważ optymalizacja strony i dobór fraz nie są jednak tak proste, jak mogłoby się wydawać, najlepiej będzie zlecić je doświadczonej agencji SEO – w ten sposób zaoszczędzimy swój czas i będziemy mieć pewność efektów.

 

Reklamy sponsorowane Google Adwords

- możemy promować swoją działalność za pomocą linków w wynikach wyszukiwania (forma tekstowa) lub na stronach partnerskich (forma graficzna). Dzięki pojawianiu się reklam na witrynach oraz przy hasłach, związanych bezpośrednio z rodzajem prowadzonej przez nas działalności, mamy gwarancję dotarcia do użytkowników, zainteresowanych konkretnym produktem/usługą. Reklamy Adwords możemy tworzyć samodzielnie, według ustalonego budżetu, lub zlecić ich przygotowanie zewnętrznej agencji.

 

Social media

- czyli coś, bez czego nie da się istnieć w świecie internetu. Profil na Facebooku to wręcz obowiązek, strony na Instagramie, Youtubie czy Twitterze nie są już tak istotne, choć wciąż warto rozważyć ich założenie (oczywiście w zależności od branży i tematyki witryny). Niezależnie od ilości wybranych mediów, pamiętajmy, żeby komunikacja była spójna, a profile regularnie aktualizowane. Niezwykle ważna jest również interakcja z użytkownikami. Jeśli boimy się, że te działania tego typu zabiorą nam zbyt dużo czasu, również tutaj możemy zatrudnić agencję.

 

Porównywarki cenowe

- ponieważ użytkownicy przed zakupem często porównują ceny w różnych sklepach, warto zaistnieć na takich portalach, jak Ceneo czy Nokaut. Przydatne mogą okazać się też pasaże handlowe. Aby zintegrować sklep z tego typu witryną, wystarczy odpowiedni skrypt w pliku XML.

 

Newsletter

- marketing „wewnętrzny”, bardzo istotny z punktu widzenia klienta. Pozwala na stałe aktualizowanie oferty, przesyłanie informacji o nowościach i promocjach. Umożliwia również tworzenie specjalnych rabatów czy konkursów dla „klientów VIP”, czyli osób zapisanych na liście newsletterowej. W ten sposób poczują się wyróżnieni, a ich grono szybko się powiększy!

 

Bannery

- wciąż cieszą się powodzeniem i dość dużą konwersją, choć nie należy przesadzać z ich ilością czy wielkością. Reklamy graficzne najlepiej stosować na slaiderze strony głównej lub podstronach kategorii/produktu. Irytujące „wyskakujące okienka” warto ograniczyć do minimum – polecamy używanie ich tylko przy wejściu na witrynę, w ramach poinformowania o specjalnej ofercie, przecenie itp.

 

marketing pozycjonowanie e-commerce sklep internetowy reklama

comments powered by Disqus