PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Strategia marki >> Jak zaplanować dobrą kampanię SEO?

Jak zaplanować dobrą kampanię SEO?

Jak zaplanować dobrą kampanię SEO?
14:54 13/03/2015

W dzisiejszych czasach ponad 70 procent internautów poszukuje firmy, produktu lub usługi zaczynając od „wygooglowania” danej frazy w wyszukiwarce. Jak zaplanować kampanię SEO, która pozwoli skutecznie wypromować naszą stronę internetową?

Krok pierwszy: dobra strategia

Aby zacząć promocję, trzeba obmyślić dobrą strategię i określić cel całej kampanii. Zanim jednak to zrobimy, ważne jest, aby przeanalizować naszą pozycję wyjściową – jaki mamy staż obecności w internecie i jaka jest historia dotychczasowych działań. Z tej analizy wynikać będą metryki istotne z punktu widzenia SEO – wiek domeny, objętość strony, liczba linków do strony, itd., a to z kolei pozwoli nam poznać konkurencję i obrać konkretną strategię i cel działań.


Co dalej?

Przede wszystkim dobór odpowiednich słów kluczowych, które będą przedstawiały wizerunek produktów lub usług. Uzyskanie wysokich pozycji na niektóre słowa kluczowe może być bardzo trudne ze względu na bardzo dużą konkurencje. Unikalne frazy, dzięki którym możemy uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce, są w tzw. „długim ogonie” - duża liczba fraz znacząco zwiększy ruch na danej stronie internetowej.

Bardzo ważna dla strony jest optymalizacja treści, która następuje po doborze słów kluczowych. Pamiętajmy jednak, że optymalizacja treści nie wiąże się z upychaniem w tekście jak największej liczby fraz – taki zabieg sprawdzał się kilka lat temu, obecnie liczy się wartościowa treść (czyli główny element content marketingu), która ma trafić do jak największej liczby potencjalnych klientów i ich zainteresować, zatrzymać na dłużej na naszej stronie. Frazy kluczowe umieszczane są zazwyczaj w tytule strony i meta tagach.


Serwisy społecznościowe

Ogromną rolę w całym procesie pozycjonowania odgrywają platformy społecznościowe. Najpopularniejszym jest oczywiście facebook. Tam użytkownicy mają możliwość śledzenia profilu firmy, produktu lub usługi. Utrzymywanie bezpośredniego kontaktu z klientami poprzez fanpage’a (odpowiadanie na komentarze i wiadomości prywatne) nie tylko pozostawi dobre wrażenie o firmie i przyczyni się do wzrostu popularności, ale także zostanie docenione przez wyszukiwarki, które coraz częściej biorą pod uwagę treści publikowane na tzw. społecznościówkach.

Prowadząc kampanię SEO pamiętajmy, że nie wystarczy zastosować wybrane strategie. Przede wszystkim trzeba na bieżąco śledzić zmieniające się ciągle trendy w marketingu i analizować swoje postępy. Jeżeli kampania nie przynosi rezultatów, trzeba zmienić jej kierunek, podjąć inne działania i dostosować się do obecnie panujących zasad.

kampania seo seo pozycjonowanie internet

comments powered by Disqus