PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Internet >> Jak zaplanować skuteczną kampanię SEM?

Jak zaplanować skuteczną kampanię SEM?

Jak zaplanować skuteczną kampanię SEM?
08:53 07/07/2015

Przeprowadzanie kampanii marketingowych w przestrzeni internetowej jest już zjawiskiem powszechnym. Co zrobić, aby nasza kampania SEM okazała się skuteczna?

Czym jest kampania SEM?

SEM (pochodzący od angielskich słów „Search Engine Marketing”) to inaczej marketing w wyszukiwarkach, czyli zbiór działań promocyjnych, mających na celu zwiększenie popularności danego serwisu internetowego. Chodzi o uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania oraz wzrost liczby odwiedzających portal.
    
Na kampanię SEM składa się ogół działań SEO, mających na celu optymalizację pozycji strony pod kątem wyszukiwarek, oraz elastycznych działań PPC, które wiążą się z płatnością za kliknięcie w wyświetlony link (przy czym użytkownicy nie płacą za ukazanie się reklamy).

    
Jak zaplanować taką kampanię?

1. Musimy wiedzieć, jakie efekty pragniemy uzyskać. Swoje oczekiwania najlepiej wyrazić w sposób bardzo dokładny i dopasować spodziewane rezultaty do okoliczności oraz możliwości. Celem kampanii może być wzrost sprzedaży o 50% albo uzyskanie jednego z pierwszych pięciu miejsc w wyszukiwarce Google przy wykorzystaniu interesujących nas fraz.

2. Musimy określić czas trwania kampanii, po którego upływie będziemy weryfikować uzyskane rezultaty. Dobrze również podzielić całość na mniejsze odcinki, by wiedzieć, czy kolejne etapy przebiegają zgodnie z planem. W ten sposób będziemy mogli wprowadzić dodatkowe działania – w przypadku kłopotów z uzyskaniem pożądanych skutków.

3. Należy dobrać sposób promocji do potrzeb danej kampanii – określenie grup docelowych jest w tym przypadku niezmiernie ważne.

4. Kampania powinna obejmować stworzenie sieci linkujących do naszego docelowego portalu stron zapleczowych. Zamieszczone na nich treści muszą być zawsze dobrej jakości – należy zatem zatrudnić profesjonalnych copywriterów do tworzenia tego typu tekstów. Profesjonalista zajmujący się optymalizacją stron pod względem zamieszczonych na nich słów kluczowych również jest mile widziany. Odpowiednie frazy sprawią bowiem, że nasza strona będzie wyżej w rankingu Google.

5. Dobre kampanie marketingowe wykorzystują serwisy społecznościowe oraz fora internetowe do zwiększenia popularności portalu – musimy zatem stworzyć odpowiedni profil naszej firmy na przykład na Facebooku, by internauci mogli z łatwością do niego dotrzeć.

sem seo marketing internetowy kampania sem

comments powered by Disqus