PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Internet >> Mechanizmy działania marketingu szeptanego

Mechanizmy działania marketingu szeptanego

Mechanizmy działania marketingu szeptanego
18:28 27/04/2015

Marketing szeptany jest w dzisiejszych czasach potężnym narzędziem marketingowym. Jego celem jest dotarcie z informacją o określonym produkcie do możliwie jak najszerszej grupy odbiorców. Istotą marketingu szeptanego jest bezpośredni kontakt pomiędzy nadawcą komunikatu a odbiorcą.

Skuteczna forma komunikacji

Marketing szeptany uznawany jest za jedną z odmian nieformalnej komunikacji. To w  głównej mierze za jego sprawą konsumenci wybierają konkretne towary czy usługi. Mówiąc innymi słowy, sugerują się tym, co usłyszą od innych. Większe szanse są, że ktoś pokusi się o zakup np. szamponu, jeśli poleci mu go zaufany fryzjer. Słysząc o zaletach jakiegoś pensjonatu od przyjaciela czy kogoś bliskiego z rodziny, wzrasta prawdopodobieństwo, że zainteresowana tego typu usługami osoba wybierze ten właśnie obiekt. Podobnych przykładów można podać znacznie więcej.

Produkt z polecenia

Marketing szeptany jest także wszechobecny w Internecie. Dla przykładu ceniona blogerka kulinarna podaje przepis na wspaniałe danie z kurczaka, do przyrządzenia którego wykorzystała świetną patelnię, z której jest bardzo zadowolona. Gdyby ktoś był zainteresowany, autorka odsyła do konkretnej strony, gdzie taką patelnię można kupić. Marketing szeptany jest też stosowany na różnego rodzaju forach tematycznych, np. ktoś prosi forumowiczów o podzielenie się skutecznymi sposobami na zrzucenie zbędnych kilogramów, a jedna z uczestniczek dyskusji chwali preparat firmy X, który sama wypróbowała itp.

Generalnie rzecz biorąc, mechanizm działania marketingu szeptanego jest bardzo prosty. Opiera się na starej jak świat zasadzie przekazywania informacji z ust do ust. W podobny sposób funkcjonuje poczta pantoflowa – z tą różnicą, że działania podejmowane w ramach kampanii marketingowej są zaplanowane i w pełni świadome. Ogromne znaczenie ma tutaj dobór nadawców komunikatów reklamowych. Powinni być to ludzie godni zaufania i jednocześnie tacy, z którymi konsumenci mogą się utożsamić. 

marketing szeptany

comments powered by Disqus