PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Reklama >> Murale reklamowe – jak się je wykonuje?

Murale reklamowe – jak się je wykonuje?

Murale reklamowe – jak się je wykonuje?
08:45 15/12/2017

Murale to wielkoformatowe malowidła nanoszone na ściany budynków. Stanowią połączenie sztuki i reklamy. Jak się je wykonuje?

Ostatnimi czasy w świecie marketingu daje się zauważyć pewien interesujący trend. Otóż murale wracają do łask speców od reklamy i stają się coraz wyrazistsze w świadomości społecznej. Ich rosnąca popularność zdaje się wskazywać na renesans nieszablonowych i odbiegających od tradycji rozwiązań marketingowych (zapoznaj się z ofertą firmy Good Looking Studio zajmującej się wykonywaniem murali reklamowych http://goodlooking.pl/oferta/murale-reklamowe). W poniższym artykule przybliżymy Wam nieco proces powstawania tych przepięknych kompozycji.
 
 
Po pierwsze: ściana
 
W pierwszym rzędzie należy wybrać odpowiednią powierzchnię, na którą naniesiony zostanie mural. Wielkoformatowe malowidła nie powinny być narażone na zbyt silne oddziaływanie promieni słonecznych, ponieważ intensywne światło może je odbarwić i zeszpecić. Z tego właśnie względu profesjonaliści zajmujący się wykonywaniem murali wybierają najczęściej ściany północne i wschodnie. Negatywny wpływ na wielkoformatowe malowidła ma również bezsprzecznie wilgoć, dlatego unikać należy ścian oporowych oraz powierzchni pozostających w strefie zraszania. Optymalne warunki stwarza ściana solidna, sucha i niewystawiona zanadto na słońce. Ewentualnie można przymocować do budynku specjalną płytę, na którą naniesiony zostanie mural.
 
 
Przygotowywanie powierzchni
 
Bardzo ważne jest również przygotowanie podłoża pod malowidło. Z powierzchni, które wcześniej były malowane, należy pozbyć się złuszczonych resztek farby; jeśli jest to farba olejna, należy dodatkowo delikatnie oszlifować ścianę. Istotne jest także usunięcie ewentualnych grzybów oraz pleśni – zabrudzenia tego typu można zdrapać przy użyciu drucianej szczotki.
 
 
Dobór farby
 
Kolejnym etapem jest dobór odpowiedniej farby. Do wykonywania murali zaleca się na ogół farby akrylowe. Bardzo łatwo i na trwałe przylegają do murów oraz innych powierzchni cementowych, są odporne na ujemne oddziaływanie wilgoci, a także na niesprzyjające warunki atmosferyczne. Ich jedynymMurale reklamowe – jak się je wykonuje? mankamentem jest mała odporność na promienie UV.
 
 
Kolorystyka
 
Zbyt intensywne światło słoneczne, jak to już zostało powiedziane, może odbić się niekorzystnie na kolorach. Niebezpieczna jest też nadmierna wilgoć, dymy fabryczne oraz kwaśne deszcze. Aby możliwie najskuteczniej zabezpieczyć malowidło przed szkodliwym wpływem tych czynników, warto do jego wykonania posłużyć się odpornymi barwnikami, a także spryskać na koniec całość lakierem ochronnym, dzięki któremu mural na dłużej zachowa swoją świeżość.
 
 
Malowanie
 
Istotne znaczenie przy malowaniu ma oczywiście pogoda. Ze zrozumiałych względów nie zaleca się nanoszenia farby na ścianę w czasie intensywnych opadów atmosferycznych albo silnych upałów. Te pierwsze negatywnie wpływają na przyczepność powłoki, drugie natomiast sprawiają, że farba zbyt szybko schnie, co może się odbić niekorzystnie na finalnym efekcie. Najlepiej pracować, kiedy termometr wskazuje temperaturę od 18 do 30°C.
 
Garść powyższych informacji nie wyczerpuje rzecz jasna złożonego procesu powstawania muralu, odsłania jedynie jego najistotniejsze etapy (dodatkowe informacje na temat zastosowania reklam outdoorowych w marketingu znajdziesz w artykule Mural jako forma sztuki współczesnej).
Niezależnie jednak od wszystkiego, do wykonania wielkoformatowego malowidła potrzebna jest nie tylko wiedza teoretyczna, ale przede wszystkim praktyczne umiejętności. Dlatego przedsiębiorcom oraz marketingowcom zaleca się korzystanie z usług profesjonalnych firm z dużym doświadczeniem w tworzeniu reklam wielkoformatowych.
 
 
 
 

murale reklamowe murale reklama outdoorowa

comments powered by Disqus