PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Trendy >> Na czym polega i jak działa marketing wirusowy?

Na czym polega i jak działa marketing wirusowy?

Na czym polega i jak działa marketing wirusowy?
09:00 03/03/2015

Prężnie rozwijające się firmy korzystają z różnych form marketingu, wiedząc, że przyniesie to dodatkowe, spore dochody. Najpotężniejszy jest marketing wirusowy. Co kryje się pod tą nazwą?

Szybki i zaraźliwy

Nazwa tego rodzaju marketingu nie wzięła się znikąd. Rozprzestrzenia się on bowiem jak wirus, wykorzystując w tym celu portale społecznościowe. Nie od dziś wiadomo bowiem, że informacje nacechowane jakimiś emocjami - cenne, zabawne, a nawet bulwersujące – przekazywane są między sobą przez użytkowników sieci. Zadaniem marketingu wirusowego jest stworzenie takiej reklamy, filmiku czy newsa, który stanie się popularny i po umieszczeniu w sieci oraz początkowym wspomaganiu, w dalszej kolejności będzie masowo rozprzestrzeniał się sam.


Długofalowe korzyści

Marketing wirusowy ma to do siebie, że niewielkim kosztem można osiągnąć spore korzyści i przez długi czas czerpać profity ze zbudowanego w ten sposób obrazu marki.

Świetnym sposobem jest wymyślenie chwytliwego hasła reklamowego, które wejdzie do powszechnego użytku i w ten sposób będzie kojarzyło się z daną firmą i jej kampanią. Przykład? Wszyscy wiedzą, co robi świstak ze sreberkami i jaka firma wypromowała ową reklamę. Marketing wirusowy polega zatem na zachęcaniu potencjalnych klientów do przekazywania dalej informacji kojarzącej się z daną marką. Warto przy tym zastrzec, że jeśli usługi owej firmy nie byłyby dość wysokie, użytkownicy szybko zorientowaliby się i przekazali dalej, tym razem negatywną, informację na jej temat. Dlatego też najbardziej istotne jest utrzymywanie dobrej jakości usług.


Viral spoof

Niezmiernie istotną zasadą, która obowiązuje w marketingu wirusowym, jest tak zwany „Viral Spoof”. Oznacza on, że nie można powstrzymać użytkowników przed przerabianiem (nawet prześmiewczym) danej reklamy czy informacji, ponieważ dzięki temu dociera ona do jeszcze szerszego grona odbiorców i jest jeszcze popularniejsza. Wszak wszyscy będą chcieli się dowiedzieć czego to parodia i na pewno zapamiętają markę.

marketing internetowy marketing wirusowy internet marketing

comments powered by Disqus