PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Strategia marki >> Najbardziej ekonomiczna reklama – ulotki

Najbardziej ekonomiczna reklama – ulotki

Najbardziej ekonomiczna reklama – ulotki
10:24 03/07/2015

Jak dotrzeć do jak największej liczby klientów, ale – po pierwsze – szybko, a po drugie – jak najmniejszym kosztem? Odpowiedź na to pytanie jest wbrew pozorom bardzo prosta. Są to gazetki reklamowe i ulotki – zarówno te dostarczane do domu, jak i do rąk własnych potencjalnego klienta.

Reklama w historii

Traf chciał, że taka spersonalizowana forma reklamy towarów i usług należy jednocześnie do najstarszych. Z tą może różnią że dawniej (w XIX i pierwszej połowie XX wieku) używano zwykle podobnej reklamy ustnej – właściciel, dajmy na to, salonu fryzjerskiego w miasteczku wychodził na ulicę i informował przechodzące obok klientki o cenniku i usługach do wyboru. Z czasem, nie chcąc bez potrzeby zdzierać sobie gardła, część takich przedsiębiorców zaczęła zapewne po prostu rozdawać swą ofertę – na piśmie, drukiem. Ma to jeszcze jedną zaletę – informacji tak podanych nie trzeba zapamiętywać, klient bierze je po prostu ze sobą do domu. Ale – prawdziwy kolportaż ulotek rozwinął się dopiero z chwilą upowszechnienia się telefonu – bo można było łatwo podać na nich numer. Warto pamiętać, że nie istniały wówczas jeszcze strony www ani inne duże bazy danych o firmach i usługach.

 

Zalety ulotek

Dlaczego tak wiele osób jest skłonna rozdawać ulotki – i to nawet dziś, w dobie powszechności sieci, stron www, sms-ów, billboardów, i tak dalej? Jest kilka czynników. Przede wszystkim jest to opcja tania. Do kolportażu ulotek nie trzeba jakichś szczególnie wykwalifikowanych pracowników z pretensjami do ubezpieczenia zdrowotnego, lepszych warunków pracy czy wyższych płac. Można po prostu wynająć ucznia lub studenta. Ale to nie wszystko. Roznoszenie ulotek pozwala dotrzeć do klientów personalnie. To szczególnie ważne w przypadków osób starszych, którzy z nowoczesnymi technologiami mogą być nieco na bakier. Niektórzy wolą choćby tak krotki osobisty kontakt niż przeglądnie stron czy czytanie gazet albo oglądanie reklam w telewizji. Z ulotkami jest poza tym tak, że ten, kto nie jest zainteresowany danym tematem, danej ulotki po prostu brać nie musi. I wszyscy są zadowoleni. Natomiast reklamy multimedialne bywają o wiele bardziej nachalne. Wreszcie – mamy dostęp do geolokalizacyjnych baz danych – np. firmy Deep z Warszawy – które pozwalają nam przy pewnej wprawie określić, GDZIE najbardziej warto rozdawać materiały reklamowe na mieście.

 

Jak wybrać roznosiciela?

Choć roznoszenie ulotek to praca odpowiednia niemal dla każdego, nie każda osoba wykona ją równie dobrze. Preferowane w tej pracy są osoby komunikatywne, odporne na stres i niepowodzenia, pracowite, sprawne fizyczne (nie każdy może ustać 8 godzin na nogach, nawet chodząc w kółko) i przede wszystkim… uśmiechnięte. Nie muszą być to osoby atrakcyjne, ale muszą wyglądać czysto, schludnie, i przede wszystkim może właśnie, umieć uśmiechać się do innych.

roznoszenie ulotek reklama historia reklamy strategia reklamowa ulotki

comments powered by Disqus