PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Reklama >> Najlepsze kampanie reklamowe 2014 roku

Najlepsze kampanie reklamowe 2014 roku

Najlepsze kampanie reklamowe 2014 roku
11:11 20/05/2015

Najlepsze, czyli najbardziej pomysłowe, najzabawniejsze, zaangażowane, wzruszające, a przede wszystkim skuteczne. Kampanie reklamowe z 2014 roku, które jeszcze długo będziemy pamiętali.

Urok absurdu (Old Spice)

Marketingowcy, którzy zajęli się produktami Old Spice, postawili swego czasu na specyficzny rodzaj humoru. Opłacało się, bo marka już od kilku lat umacnia swoją pozycję, dzięki reklamom o scenariuszach tak absurdalnych, że aż fajnych. W zeszłym roku przyszło im promować między innymi szampony do włosów oraz elektryczne maszynki do golenia. W spotach prezentujących szampony pojawia się wędrująca czupryna, która potrafi zarówno dokonać rezerwacji stolika w restauracji, jak i wytrzeć pot z czoła atrakcyjnej brunetki. Maszynki do golenia reklamuje, z kolei, znany doskonale z poprzednich spotów Terry Crews. No i mamy jeszcze reklamy dezodorantów, po użyciu których chłopcy stają się prawdziwymi mężczyznami.


WWF jak zawsze w punkt (World Wide Fund for Nature)

Kampanie WWF to jedne z najbardziej sugestywnych, jakie mamy okazje oglądać w mediach i poza nimi. Każdy nowy przekaz jest na tyle poruszający i mocny, że nie da się przejść obok niego obojętnie. Podobnie było w 2014 roku. WWF wykorzystała modę na selfie, by uświadomić (zwłaszcza młodym) jak niepewny jest los ginących gatunków. W akcji #LastSelfies przesyłano sobie zdjęcia zwierząt zagrożonych wyginięciem. Niezwykłej wymowności dodawał fakt, że selfie znikały po 10 sekundach (dzięki wykorzystaniu aplikacji Snapchat). Innym elementem zeszłorocznej kampanii była prowokacja polegająca na nagłośnieniu sprzedaży kremu marki „3200” zawierającego tłuszcz tygrysi (3200 to w rzeczywistości liczba ocalałych na świecie tygrysów). WWF Polska nawiązał też współpracę z siecią marketów Biedronka, w których można było nabyć maskotki przedstawiające zagrożone gatunki zwierząt, a także zeszyty czy puzzle z ich wizerunkami.


Psie wstawki na SuperBowl (Budweiser)

Najpopularniejszą i najbardziej lubianą (i chyba jednocześnie najmniej oczywistą, bo w ogóle nie budzącą skojarzeń) reklamą wyświetloną podczas zeszłorocznego SuperBowl był spot marki Budweiser. Pojawił się w nim uroczy szczeniak, który nawiązuje wyjątkową więź z końmi gospodarza. Pomysł odrodził się w tym roku – psiak wskakuje do ciężarówki i gubi się w wielkim mieście. Mimo niebezpieczeństw udaje mu się odnaleźć drogę do domu. I powiedziałby ktoś, że reklamy piw są sztampowe.


Nie przepraszaj (Pantene)

„Be strong and shine” – bądź silna i olśniewaj. Brzmi niemal jak typowy slogan z reklamy kosmetyków, w tym przypadku produktów do pielęgnacji włosów. Ale czy tylko o szampon znanej marki tutaj chodzi? W spocie pojawia się sekwencja scen, w których różne kobiety cały czas przepraszają bez powodu. Pojawia się też pytanie: dlaczego to robią? W zasadzie nie wiadomo. Wiadomo tylko, że niepotrzebnie. Nie przepraszaj, bo nie musisz wiecznie tego robić. „Be strong and shine” zyskuje nowe znacznie.


Oddanie, lojalność i przyjaźń w kuflu piwa (Guinness)

Tym razem spot telewizyjny ukazuje grupę mężczyzn zaciekle grających w koszykówkę. Wszyscy są na wózkach inwalidzkich. Sprawiają wrażenie ludzi, dla których nie ma rzeczy niemożliwych. Nie jest to jednak spot kampanii społecznej, jak wielu mogłoby się spodziewać, ale… reklama piwa. Po chwili większość mężczyzn wstaje ze swoich wózków i wtedy widzimy, że tylko jeden z nich jest niepełnosprawny. Idą przypieczętować swoją przyjaźń przy kuflu tradycyjnego, irlandzkiego piwa.


Nie nudź swoich dżinsów (Levi’s)

W dżinsach można robić wszystko – szaleć, kłócić się i godzić, grać koncert, przeżywać uniesienia, dobrze bawić się z przyjaciółmi – byleby tylko się (i ich) nie nudzić. Uniwersalny przekaz, podkreślający równie uniwersalny charakter i ponadczasowość spodni marki Levi’s.


Oscarowe selfie (Samsung)

Selfie gwiazd z zeszłorocznego rozdania Oscarów przyćmiło samą galę, zdobywców nagród, triumfujące filmy i dyskusje toczące się wokół wygranych. Na zdjęciu z telefonu, które na Twiterze i Facebooku zrobiło furorę, znaleźli się między innymi Bradley Cooper, Meryl Streep, Julia Roberts, Brad Pitt i prowadząca Ellen DeGeneres. Mały niesmak wywołała wieść, że wyglądające bardzo spontanicznie selfie, tak naprawdę, zasponsorowała firma Samsung.


Elżbieta Gwóźdź

kampanie reklamowe najlepsze kampanie reklamowe

comments powered by Disqus