PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Trendy >> Najnowsze trendy w reklamie internetowej

Najnowsze trendy w reklamie internetowej

Najnowsze trendy w reklamie internetowej
15:46 06/03/2015

Rozwój globalnej sieci internetowej stwarza coraz to nowe możliwości do jej wykorzystywania w kampaniach marketingowych. Jakie trendy w reklamie internetowej prognozuje się na rok 2015?

Personalizacja reklamy online

Eksperci z zakresu reklamy w internecie przypuszczają, że rok 2015 będzie przebiegał pod znakiem intensywnego rozwoju reklamy osobistej, nazywanej z języka angielskiego programmatic. Personalizacja treści reklamowych pozwala na dotarcie do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców z właściwym komunikatem, który prawdopodobnie wywoła ich reakcję pożądaną przez reklamodawcę. Wydatki na reklamę osobistą w roku 2015 mogą wzrosnąć nawet o 120 proc. Personalizacja, czyli prowadzenie działań z zakresu one-to-one marketing, umożliwia precyzyjny dobór przekazu reklamowego do potrzeb indywidualnych klientów, a nie ich grup.

Równolegle będą prowadzone działania pozwalające na efektywną analizę dużej ilości danych dotyczących użytkownika i jego zachowań. Informacje Big Data mają być przekształcane w Smart Data, czyli dane pozwalające na wykreowanie pełnego obraz użytkownika, uwzględniającego jego potrzeby i upodobania, głównie zakupowe.

Analiza danych ma przebiegać w sposób zautomatyzowany, co będzie wymagało od firm reklamowych zastosowania nowoczesnych narzędzi analitycznych.

Wśród najważniejszych trendów w reklamie internetowej specjaliści wymieniają również skupienie się na każdym użytkowniku, a nie kierowanie kampanii marketingowych do użytkowników komputerów czy użytkowników urządzeń mobilnych. Przyszłością rynku reklamy internetowej będzie opanowanie wszystkich działań marketingowych i ich skoordynowanie. Ważne jest połączenie w jedną, komplementarną całość narzędzi marketingu offline i online oraz uzyskanie efektu synergii.

 

Wzrost rynku

Pomimo faktu, że wartość polskiego rynku reklamy według IAB jest ustabilizowana i wynosi około 6,5 mld zł, wciąż zachodzą poważne zmiany w tym sektorze. Reklama telewizyjna ustępuje stopniowo miejsca reklamie internetowej. Już dziś wydatki polskich firm na prowadzenie działań promocyjnych w internecie wynoszą około 2,43 mld zł. W 2015 roku wartość rynku reklamy online ma wzrosnąć o około 14 proc.

reklama trendy reklama internetowa

comments powered by Disqus