PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> E-Commerce >> Newsletter – tanie i dobre narzędzie marketingowe

Newsletter – tanie i dobre narzędzie marketingowe

Newsletter – tanie i dobre narzędzie marketingowe
10:58 18/04/2018

Trudno wyobrazić sobie dziś sklep internetowy, który nie rozsyłałby newslettera swoim klientom. Z narzędzia tego korzystają też sklepy stacjonarne, instytucje publiczne, blogerzy czy serwisy informacyjne. Dlaczego my również powinniśmy rozpatrzyć tę formę reklamy?

Po co komu newsletter?

Na początku warto zdać sobie sprawę z tego, jakie korzyści z newslettera może czerpać użytkownik, czyli klient (potencjalny lub stały). Bo o korzyściach dla przedsiębiorcy nie trzeba przekonywać – newsletter to nie tylko forma taniej reklamy, ale też ciekawe narzędzie do nawiązania stałej, pogłębionej relacji z internautą. Pytanie tylko czy internauta jej potrzebuje?

Na szczęście każdy użytkownik decyduje o tym sam. Newsletter jest dla niego na tyle przyjaznym narzędziem, że zawsze może się z niego wypisać. Samo dołączenie do newslettera również nie jest przymusowe. Zwykle użytkownicy zgadzają się na tę formę reklamy, ponieważ widzą w niej konkretne korzyści. Newsletter ułatwia chociażby dostęp do nowych produktów w przypadku sklepów internetowych lub do nowych, interesujących artykułów w przypadku blogów i czasopism. Otrzymujący go klienci regularnie dostają cynk o tym, co nowego pojawiło się w witrynie. Dzięki temu nie przegapią nowego posta, a i najnowszą kolekcję produktów zobaczą jako jedni z pierwszych. Nie ma też ryzyka, że ominie ich krótkoterminowa wyprzedaż. Informacja o niej pójdzie bowiem w eter właśnie za pośrednictwem newslettera.

Newsletter to także dobra metoda na otrzymanie rabatu. Bardzo często w zamian za pozostawienie swojego maila, sprzedawcy oferują 5, 10 czy nawet więcej procent zniżki na produkty i usługi. Klienci mogą w ten sposób zyskać także punkty lojalnościowe.

 

O odwrotny skutek nietrudno

Wyobraźmy sobie, że użytkownik zechciał zapisać się do naszego newslettera. Niestety nie możemy traktować go jak wróbelka w garści. Jak wiadomo zirytowany użytkownik ma prawo z newslettera zrezygnować. A co może wprawić go w irytację? Zazwyczaj zbyt wysoka częstotliwość ofert, nachalne tytuły czy brak interesującej treści – tu również pod kątem graficznym. Dobry newsletter broni się estetyką i czytelnością. Jeśli nasz newsletter jest byle jaki, a do tego pełen mankamentów, niewielu zechce go przeczytać.


 

newsletter narzędzia marketingowe

comments powered by Disqus