PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Internet >> Pomysły na niestandardowe formy w content marketingu

Pomysły na niestandardowe formy w content marketingu

Pomysły na niestandardowe formy w content marketingu
11:04 07/03/2019

Content marketing to podstawa budowania wizerunku marki w Internecie. Jednak sam tekst na stronie czy blog firmowy nie wystarczy – sprawdź, na jakie rodzaje treści warto postawić, by zainteresować czytelnika!

Poradnik typu „how to...”

Praktyczny z punktu widzenia odbiorcy, pozwala lepiej zapoznać się z Twoim produktem i zaakcentować jego zalety („Zobacz, jak prosta w obsłudze jest nasza drukarka!”). Co więcej, tego typu treści mają szansę samoczynnie rozprzestrzenić się w Internecie – wystarczy, że ktoś zada pytanie o obsługę produktu z Twojej branży na forum internetowym czy Facebooku.

 

Zabawne fakty z branży

Rozrywka jest jednym z głównych powodów, dla których korzystamy z sieci. Dostarcz swoim fanom okazji do śmiechu, przywołując zabawną anegdotę, sytuację z firmy czy ciekawostkę. Możesz również przedstawić fakty w nietypowy, śmieszny sposób – wystarczy nieco gry słownej. Pamiętaj jednak, by nie wyśmiewać ludzi czy marki, ale raczej nietypowe wydarzenia czy zabawne pomysły.

 

Problem klienta – case study

Udało Ci się rozwiązać trudny przypadek, z jakim zgłosił się klient? Twój produkt odpowiedział na konkretny problem? Znalazłeś nowe rozwiązanie, które usprawniło działanie produktu/usługi? Napisz case study i pokaż odbiorcom, w jaki sposób rozwiązałeś określone zagadnienie.

 

Branżowe trendy i akcje promocyjne

Pokaż, że jesteś na bieżąco: opisz ostatnie targi, na których byłeś, dodaj wpis z kalendarzem wydarzeń w Twojej branży, przedstaw ciekawą akcję reklamową, stwórz mini-przewodnik po najmodniejszych trendach sezonu. Możesz również opisywać prognozy dotyczące gałęzi, którą się zajmujesz.

 

Podsumowanie miesiąca/roku w firmie

Zaprezentuj klientom, co zmieniło się w Twojej ofercie w ciągu ostatnich miesięcy. Opowiedz o początkach marki, pokaż bieżące statystyki, przypomnij o nowych produktach, zapowiedz nowości. Mile widziane pytanie, czego oczekują Twoi odbiorcy w najbliższym czasie.

 

Wypowiedzi ekspertów, recenzje, opinie

- bezpośrednio odpowiadające na potrzeby użytkownika, który sprawdza, czy na pewno warto zdecydować się na Twój produkt/usługę. Za pomocą takiego wpisu możesz mu to udowodnić!

 

Quizy, aplikacje, infografiki

- czyli to, co internauci lubią najbardziej! Pomyśl, jakie pytania mógłbyś im zadać, żeby połączyć funkcję rozrywki z dostarczeniem wiedzy o produkcie. Stwórz dedykowaną aplikację, powiązaną z Twoją usługą. Zaprezentuj ofertę lub wybrany asortyment za pomocą dopracowanej infografiki.

 

content marketing blog firmowy strategia marki internet

comments powered by Disqus