PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Internet >> Pozycjonowanie stron internetowych – czy to wciąż opłacalne?

Pozycjonowanie stron internetowych – czy to wciąż opłacalne?

Pozycjonowanie stron internetowych – czy to wciąż opłacalne?
09:00 03/03/2015

Wielka rzesza firm korzysta z usług branży SEO – pozycjonowanie stron to wciąż potężne narzędzie marketingu internetowego. Niektórzy wieszczą jego koniec – czy mają rację?

Zmiany algorytmu Google

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową, jednak w trosce o swoich klientów wciąż podwyższa jakość oferowanych przez siebie usług, zmieniając algorytmy wyszukiwania. Głównie mowa tu o algorytmach Panda i Pingwin, których zadaniem było wykluczenie z wysokich pozycji tych stron, które nie spełniały wymogów jakościowych. Strony o niskiej jakości, na których użytkownicy nie mogli odnaleźć poszukiwanych przez siebie informacji, nie powinny bowiem wyświetlać się jako jedne z pierwszych. 

Google zapowiedział wprowadzanie kolejnych zmian, aby jeszcze lepiej ustrzec swych użytkowników przed tego typu sytuacjami. Nie jest to jednak koniec marketingu internetowego ani branży SEO – to początek nowej, lepszej jakości oferowanych przez nią usług. 

    
Lepsza jakość – lepszy rozgłos

Kiedyś SEO polegało na wynoszeniu w górę nie tylko tych stron internetowych, na których promocji nam zależało, ale również stron wspomagających (na których znajdowały się na przykład reklamy czy linki). Sztucznie tworzone albo duplikowane strony były jednak uciążliwe dla internautów. Oto bowiem poszukując jakiejś istotnej informacji po raz któryś z rzędu natrafiali na ten sam tekst bądź też nie wynieśli niczego z długiego artykułu. Szybkie opuszczanie danej strony i sięganie po pomoc na kolejnej w rankingu wyszukiwarki było podejrzane dla twórców Google. 

Obecne standardy wymagają od specjalistów SEO tworzenia dobrych jakościowo, tematycznych stron, które będą zawierały rzetelne artykuły, porady i informacje. Wykorzystuje się również w tym celu popularność wśród użytkowników na przykład portali społecznościowych – oni jednak również nie zainteresują się nijakimi filmikami czy newsami. Odchodzi się więc od stron zawierających kluczowe frazy na rzecz naprawdę oryginalnych, sensowych treści i przekazów. 

Czy to się opłaca? Tak, ponieważ entuzjazm użytkowników może przynieść naprawdę rewelacyjne dochody i zbudować solidny obraz danej marki. To nie koniec branży SEO – to jej nowy początek.

internet seo pozycjonowanie stron

comments powered by Disqus