PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Internet >> Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych
11:04 30/03/2015

Ostatnie kilka lat było trudnym okresem dla firm zajmujących SEO. Wiele firm straciło klientów przez zawirowania, jakie powstały przez aktualizacje algorytmu Google.

Jak wiadomo, korporacja Google wypuszcza setki zmian w swoim algorytmie każdego roku, jednak kilka z nich było na tyle znaczących, że spowodowało spore zamieszanie w branży.

Jedną z takich aktualizacji był Pingwin. Zmiana dała o sobie znać w pierwszej połowie 2012 roku, wówczas najmocniej ucierpiały strony pozycjonowane głównie dzięki systemom wymiany linków. Dodatkowo linki umieszczane w stopkach czy też w panelu bocznym na stronach znacznie straciły na swojej mocy. Wprowadzenie Pingwina usprawniło wykrywanie metod black hat seo.

Po wprowadzeniu aktualizacji można było zaobserwować, że spadek pozycji zależał od kilku czynników. Jednym z nich było małe zróżnicowanie backlinków. Jeśli pochodziły z podobnych lub takich samych źródeł, spadki były większe niż w przypadku, gdy były zróżnicowane. Anchory musiały być również mocno różnicowane, było to ważne zwłaszcza dla nowych stron.

Innym updatem była Panda. Jej celem było promowanie wartościowych stron. Portale o niskich wartościach merytorycznych odnotowały duże spadki. Z pewnością wprowadzenie aktualizacji było dobre dla samych użytkowników poszukujących wartościowych treści, dlatego też na pozycjach zyskują od tej pory strony o oryginalnej treści, bez spamu.

Jak widać, rok 2012 był bardzo burzliwy dla branży SEO, a kolejne aktualizacje Pingwina i Pandy są wypuszczane przez Google systematycznie. Wiele firm straciło pieniądze, a dochodowe strony spadły na dalekie miejsca w wynikach wyszukiwania. Jedynym sposobem na uniknięcie problemów w przyszłych latach jest dążenie do jak najbardziej naturalnych metod pozycjonowania. Google w dbałości o swoich użytkowników wciąż będzie wprowadzało aktualizacje, mające na celu promowanie wartościowych, chętnie wybieranych przez internetów stron. Na dzień dzisiejszy wiemy już, że musimy na pozycjonowanych stronach umieszczać treści najwyższej jakości, prowadzić do nich zróżnicowane linki z dobrych stron.

Co nas czeka w kolejnych latach ? Możliwe, że istotny wpływ na pozycje będą mieć Facebookowe "like" oraz plusy od Google. Użytkownicy w ten sposób będą określać wartość strony. Może będą liczyć się czynniki behawiorale ? Są to tylko spekulacje niepotwierdzone żadnymi informacjami. Możemy być pewni tego, że Google będzie nagradzać tych, którzy korzystają z najbardziej naturalnych metod pozyskiwania linków oraz ograniczają spam do minimum.

Przygotowanie artykułu: SEMstudio.pl (www.semstudio.pl)

seo pozycjonowanie

comments powered by Disqus