PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Reklama >> Reklama produktów niszowych – jak dotrzeć do rzadkiego odbiorcy?

Reklama produktów niszowych – jak dotrzeć do rzadkiego odbiorcy?

Reklama produktów niszowych – jak dotrzeć do rzadkiego odbiorcy?
10:58 18/04/2018

Podobno znalezienie niszy na rynku to pierwszy krok do sukcesu. Wyobraźmy więc sobie, że takową znajdujemy. Pytanie tylko – co dalej? Jak sprawić, by klienci dowiedzieli się o naszym niszowym produkcie?

Produkt niszowy to taki, którym nie zainteresują się masy, ale konkretni, wyselekcjonowani odbiorcy o bardzo sprecyzowanych potrzebach (co więcej, potrzebach do tej pory niezaspokojonych lub zaspokojonych niewystarczająco). Będą to odbiorcy znajdujący się poza najgłośniejszymi kanałami przekazu, do których przemawia nieco inny język korzyści. Tacy klienci informacje o produktach czerpią z alternatywnych źródeł, do których sięgają świadomie. Dlatego w przypadku niszowych marek, kampania prowadzona z rozmachem – na billboardach czy w ogólnokrajowej telewizji – przyniesie raczej mierne lub wręcz odwrotne rezultaty.

Pamiętajmy, że posiadanie produktu niszowego daje konsumentom poczucie luksusu. Wielkie kampanie reklamowe choć zwiększą jego popularność, ogołocą go z nietuzinkowości. Nie o to przecież chodzi. W końcu produkty luksusowe powinny pozostać trudno dostępne. Niekoniecznie ze względu na wysoką cenę, ale właśnie poprzez fakt, że nie są dla wszystkich. Doskonały przykład tego typu produktów to niszowe perfumy, których próżno szukać w znanych sieciach drogerii. Ich nazw nie znajdziemy też na olbrzymich billboardach, ani w popularnych magazynach, gdzie mogłaby je promować znana modelka.

Jak zatem sprawić, aby o naszym produkcie dowiedzieli się tylko ci, którzy powinni?

 

Marketing szeptany - polega na odwiedzaniu miejsc, w których mogą bywać nasi potencjalni klienci, zostawianiu wizytówek czy próbek, rozmawianiu, przedstawianiu się, intrygowaniu.

 

Współpraca z blogerami - blogerzy specjalizują się w rozmaitych dziedzinach i produktach. Wystarczy przesłać do nich nasz produkt, a jeśli przypadnie im do gustu, z pewnością nie omieszkają przynajmniej o nim wspomnieć.

 

Lokalne media - jeśli nasz produkt różni się od innych i jest wyjątkowy, z pewnością znajdzie się dziennikarz, który zechce o nas napisać, np. w formie reportażu. To znacznie ciekawsza forma reklamy niż artykuł sponsorowany.

 

Media branżowe - mają ograniczoną, ale wierną grupę odbiorców. To w nich jest miejsce na naszą reklamę.

 

Alternatywne targi - idealne miejsce zwłaszcza dla promocji produktów ekologicznych – naturalnej żywności, nietoksycznych kosmetyków dla domu, własnoręcznie robionych kremów.

 

reklama produktów niszowych

comments powered by Disqus