PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Reklama >> Reklama SMS-owa – skuteczna i efektowna

Reklama SMS-owa – skuteczna i efektowna

Reklama SMS-owa – skuteczna i efektowna
09:00 03/03/2015

Reklama w formie SMS-ów była kiedyś jedynie dodatkiem do innych form marketingu – obecnie jednak prężnie się rozwija i staje się coraz popularniejszą formą dotarcia do klientów. Dlaczego?

Narzędzie komunikacji w zasięgu ręki

Głównym powodem popularności reklam SMS-owych jest to, że bardzo niewiele osób nie posiada obecnie telefonów komórkowych. Zapewnia to firmom dostęp do masy odbiorców, którzy być może nie mieliby nigdy okazji w żaden inny sposób zetknąć się z reklamami danej marki. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych sprawia, że coraz więcej przedsiębiorstw ma dostęp do numeru danego klienta, a dzięki wiedzy o jego upodobaniach i potrzebach wiedzą, jakie produkty mogą mu zaoferować.
    
Pierwszymi firmami, które w ten sposób zaczęły się ogłaszać, były – rzecz jasna – firmy świadczące usługi telefoniczne. Co jakiś czas klienci otrzymują od nich informacje o nowych taryfach, możliwości zmiany telefonu bądź też pojawiających się promocjach.
    
W ich ślady idzie obecnie coraz więcej firm, które kuszą również coraz większe możliwości wizualne przesyłanych reklam. Współczesne telefony gwarantują bowiem możliwość wyświetlenia naprawdę pięknej reklamy.
    
    
Na czym polega marketing SMS-owy?

Kampania reklamowa prowadzona przez SMS-y polega na ich wysyłaniu do konkretnych odbiorców, informując o promocjach, wydarzeniach, produktach czy ofertach. Warto jednakże pamiętać, że najskuteczniejsze są te kampanie, które określamy mianem długofalowych i które pozwalają na budowanie trwałych więzi z klientem. Firma, która pragnie taką więź stworzyć, powinna wysyłać mu również życzenia świąteczne czy urodzinowe (jeśli posiada jego dane osobowe) – nie można ograniczyć się jedynie do hurtowego wysyłania reklamowych treści!

Ważna jest również ich ilość – natarczywość jedynie zdenerwuje użytkowników telefonów komórkowych, zamiast ich skłonić do zainteresowania się oferowanym produktem.

reklama sms reklama marketing mobilny

comments powered by Disqus