PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> E-Commerce >> Remarketing – jak działa i czy jest skuteczny?

Remarketing – jak działa i czy jest skuteczny?

Remarketing – jak działa i czy jest skuteczny?
10:58 18/04/2018

Nietrudno zauważyć, że część reklam w internecie jest spersonalizowana. Internet jakby wie, czego nam trzeba i czym się interesujemy. Niektóre reklamy powracają do nas jak bumerang. To właśnie zasługa remarketingu.

Remarketing to strategia funkcjonująca w ramach kampanii Google Adwords. Może objąć tych użytkowników internetu, którzy poruszają się po witrynach partnerów reklamowych Google. Jest oparta przede wszystkim na reklamach graficznych w postaci prostych banerów, pojawiających się na partnerskich stronach kampanii Google. Banery te są bezpośrednio związane z danym użytkownikiem i dotyczą jego zachowań w sieci.

 

W praktyce wygląda to następująco...

Użytkownik zagląda do sklepu internetowego z artykułami dla domu. Tymczasem strona sprzedawcy jest partnerem Google i działa w ramach Google Adwords. Użytkownik interesuje się zakupem lampy podłogowej i zapoznaje z asortymentem sklepu w tej kategorii. Po opuszczeniu witryny i wejściu na inną stronę (również objętą Google Adwords), użytkownik widzi banery z produktami, które niedawno przeglądał. Może być tym widokiem zaskoczony, ale na pewno z pamięci nie umknie mu produkt, którego zakup rozważał.

 

Skuteczność remarketingu

Google dysponuje olbrzymią siecią partnerów reklamowych. Ponad 90% wszystkich użytkowników internetu w Polsce zagląda na ich strony www, co wyposaża remarketing w ogromny zasięg. To bodaj najważniejsza, ale na pewno nie jedyna zaleta tego narzędzia.

Z perspektywy osoby kierującej kampanią, remarketing jest bardzo prosty w obsłudze. Całość funkcjonuje w oparciu o pliki cookies, dzięki czemu administrator witryny/sprzedawca wie, co dany użytkownik oglądał na jego stronie. Google Adwords umożliwia tworzenie list użytkowników z podziałem na kategorie. Banery można więc dostosować do różnych użytkowników: zarówno tych, którzy dokonali zakupu, jak i tych, którzy opróżnili swój koszyk lub tylko przeglądami produkty.

Kolejną zaletą remarketingu jest dostosowanie reklam do zainteresowań odbiorcy. Jeśli ustalimy odpowiednią długość i częstotliwość wyświetlania banerów, użytkownik nie poczuje się osaczony.

Wreszcie, remarketing jest dość tanim narzędziem marketingowym. Jako reklamodawcy nie płacimy za wyświetlanie banerów, ale za faktyczne wejścia na stronę po kliknięciu użytkownika w reklamę. Banery możemy zaś stworzyć sami za darmo – umożliwia nam to szablon Google Adwords.

 

remarketing

comments powered by Disqus