PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Internet >> Rodzaje bannerów na portalach internetowych i ich skuteczność

Rodzaje bannerów na portalach internetowych i ich skuteczność

Rodzaje bannerów na portalach internetowych i ich skuteczność
15:46 06/03/2015

Jedną z podstawowych form reklamy internetowej są bannery, stanowiące rodzaj reklamy graficznej w sieci. Jakie rodzaje bannerów charakteryzują się największą skutecznością?

Pojęcie banneru reklamowego

Banner reklamowy jest pojęciem o szerokim zakresie znaczeniowym. Generalnie, są to reklamy graficzne, stworzone przy użyciu różnych technik - statycznych i dynamicznych. Bannery mogą mieć różne rodzaje, rozmiary i poziom skuteczności, jeśli chodzi o dotarcie z komunikatem reklamowym do docelowych odbiorców. Do najpopularniejszych rodzajów bannerów reklamowych zalicza się bannery flash, gif i tradycyjne, statyczne formaty jpg.

 

Rodzaje bannerów na portalach internetowych

Obecnie w użyciu są następujące, najbardziej popularne rodzaje bannerów reklamowych:

  • bannery tradycyjne, graficzne, statyczne, najczęściej o wymiarach 468 x 60 pikseli,
  • billboardy - wielokoformatowe bannery reklamowe o rozmiarze 750 lub 700 x 100 pikseli,
  • button - tzw. przycisk, to mały banner o rozmiarze 120 x 60 lub 90 pikseli,
  • pop-under - banner wyskakujący,
  • skyscraper - banner orientacji pionowej, umieszczany z reguły po boku strony, o rozmiarze 120 x 600 pikseli,
  • mediabreak - reklama graficzna pełnoekranowa,
  • top-layer - reklama na warstwie,
  • rectangle - banner śródtekstowy.

Wybierając banner do reklamy własnej firmy czy marki produktów i usług należy brać pod uwagę wiele czynników, między innymi skuteczność zastosowania. Coraz rzadziej wykorzystywane są reklamy typu Pup-up, które mogą być blokowane przez programy stosowane przez użytkowników, czy bannery mediabreak, wywołujące negatywne emocje u odbiorców.

Obecnie zadaniem bannerów jest umacnianie świadomości istnienia marki niż wywołanie określonej akcji u internauty. Taka forma reklamy charakteryzuje się niskim wskaźnikiem CTR, na poziomie maksymalnie 3 proc. Bannery jednak nadal są skuteczne, ponieważ przypominają klientom o istnieniu marki i budują powiązania skojarzeniowe czy emocjonalne z daną marką. Największą skutecznością w tym względzie charakteryzują się bannery tradycyjne, billboardy czy bannery skyscraper.

rodzaje bannerów reklamowych reklama internetowa bannery reklamowe

comments powered by Disqus