PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Strategia marki >> Rola artykułów sponsorowanych w kreowaniu wizerunku marki

Rola artykułów sponsorowanych w kreowaniu wizerunku marki

Rola artykułów sponsorowanych w kreowaniu wizerunku marki
09:00 03/03/2015

Artykuły sponsorowane to zakamuflowana reklama, która pozorując obiektywizm, przychylnie wypowiada się o jakiejś marce, produkcie czy firmie. To świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku!

Czym dokładnie są artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane (Advertoriale) to reklamy publikowane w prasie czy w sieci internetowej, które promują jakiś produkt lub usługę w sposób na tyle delikatny, że przez szerokie grono czytelników i internautów mogą być odbierane jako w stu procentach obiektywne. 

Artykuł sponsorowany zwykle jest tworzony na zamówienie firmy przez specjalistę – copywritera. Przekazuje on pozytywne informacje i tworzy tekst, który jest w stanie dotrzeć do jak najszerszego kręgu odbiorców – ważna jest uniwersalność. Można go również poprzeć infografiki, które będą jeszcze lepiej obrazować dane zamieszczone w tekście. 

    
Dlaczego artykuły sponsorowane się sprawdzają?

Ten nienachalny sposób reklamowania swych usług i towarów ma wiele plusów – przede wszystkim klienci nie lubią, gdy jakieś opinie są im narzucane, a reklamy powtarzają się bez końca. Czasem mniej znaczy lepiej – świadczy to bowiem o klasie firmy. 
    
Tym łatwiej jest im również przyswoić przekaz, ponieważ jego obiektywna forma przemawia do większości – część nawet nie zastanawia się, że to reklama, a część myśli sobie „coś w tym jest, nie przesadzają”. Ludzie nie lubią przesady – szczególnie w reklamie. Wietrzą wówczas spisek, mający na celu jedynie uzyskanie przez firmę jak największej ilości pieniędzy. Kreowanie marki z wizją, ideałami, bądź po prostu takiej, która rzeczywiście jest dobra w swej dziedzinie, to idealny sposób na dotarcie do klienta. 
    
Artykuły sponsorowane mogą mieć różną formę – najczęściej informacyjną i edukacyjną. Najistotniejsze, by reklama nie rzucała się w oczy, lecz była sprytnie wpleciona w cały tekst. Wówczas klienci mają pozytywne skojarzenia, pamiętają przedstawione dane i postanawiają wypróbować dany produkt czy markę sami. Sam fakt wyboru takiej dyskretnej formy reklamy, zamiast reklam nachalnych i masowych, świadczy dobrze o danym przedsiębiorstwie.

copywriting artykuły sponsorowane content marketing

comments powered by Disqus