PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> E-Commerce >> Rola fraz lokalnych w pozycjonowaniu stron

Rola fraz lokalnych w pozycjonowaniu stron

Rola fraz lokalnych w pozycjonowaniu stron
10:21 08/12/2017

Pozycjonowanie stron internetowych niewielkich firm usługowych lub handlowych w skali całej Polski często mija się z celem, ponieważ swoje oferty kierują one głównie do odbiorców z konkretnego regionu.

W ich przypadku warto wykorzystać frazy lokalne, które są w stanie przynieść największe korzyści i bezpośrednio przełożyć się na zwiększenie zysków.

 

Frazy lokalne

W branży marketingu internetowego frazami lokalnymi określane są wszystkie słowa kluczowe wpisywane w pole wyszukiwania wraz z nazwą miasta lub województwa (np. „biuro rachunkowe Poznań” czy „książka przychodów i rozchodów wielkopolskie”).
Wyszukiwarka Google dokonuje automatycznej regionalizacji zależnie od miejsca, w którym znajduje się urządzenie (tablet, komputer, smartfon). Wielu użytkowników nadal wpisuje jednak frazy wraz z nazwą miejscowości, dlatego warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne. Należy również wiedzieć, że wpisanie słowa kluczowego z nazwą regionu wymusza wyświetlenie wyników z danego miasta lub województwa, niezależnie od tego, w jakim miejscu aktualnie znajduje się urządzenie, na którym użytkownik dokonuje wyszukiwania.

 

Sprawdź potencjał słowa kluczowego

Przed rozpoczęciem optymalizacji witryny i budowy bazy linków wewnętrznych oraz zewnętrznych należy sprawdzić potencjał wybranych wcześniej fraz lokalnych (np. za pomocą Keyword Plannera). Weryfikacja pozwoli dobrać słowa najczęściej wpisywane przez użytkowników danego regionu, zbadać historię ich wyszukiwania oraz zapoznać się z prognozowanym ruchem.
Warto także wykorzystać opcję „kierowania na lokalizację” w Keyword Plannerze. W ten sposób można skutecznie połączyć pozycjonowanie na frazy lokalne i ogólne. To pozwoli nam dotrzeć do użytkowników z naszego regionu, którzy wpisują nazwę potrzebnej im usługi lub produktu zarówno z nazwą miejscowości, jak i bez niej.

 

Odmiana fraz lokalnych

Duże kontrowersje budzi konieczność odmiany fraz z nazwą miasta lub województwa. Fraza „biuro rachunkowe w Poznaniu” prezentuje się o wiele bardziej naturalnie niż określenie „biuro rachunkowe Poznań”. Zgodnie ze statystykami wyszukiwania lepsze efekty uzyskamy stosując frazy nieodmienione, dlatego warto ich używać (np. w anchorach i tytułach).

Artykuł powstał we współpracy z Fabryką e-biznesu - https://feb.net.pl/.

pozycjonowanie seo lokalne pozycjonowanie lokalne

comments powered by Disqus