PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Internet >> Skuteczne treści na landing page: jak je napisać?

Skuteczne treści na landing page: jak je napisać?

Skuteczne treści na landing page: jak je napisać?
13:55 02/04/2015

Internauci pragną tekstów użytecznych i oryginalnych – tylko takie są w stanie przekonać ich do działania zgodnie z wolą twórców kampanii marketingowych. Jak skutecznie przyciągnąć ich uwagę?

Czym jest landing page?

 

Landing page to dosłownie „strona lądowania”, czyli docelowa strona, na którą trafi odwiedzający, gdy podejmie w sieci działania przewidziane wcześniej w kampanii marketingowej. Po kliknięciu w baner albo link reklamowy czy też sponsorowany, internauci trafiają właśnie na tego typu stronę. Jest ona rozszerzeniem treści, które wcześniej zostały zawarte w reklamie i jej zadaniem jest szczegółowe zapoznanie użytkownika z oferowanym produktem/usługą/firmą.

 

 

Jaki jest cel istnienia tego typu stron?

 

Celem stron docelowych jest wykonanie przez odwiedzających je użytkowników określonych czynności, przewidzianych wcześniej w założeniach tworzonej kampanii marketingowej. Może chodzić o jego zalogowanie się do serwisu, zakupienie oferowanych towarów albo na przykład powiadomienie o danej marce czy ofercie swoich znajomych – innych użytkowników sieci.

 

 

Czym muszą wyróżniać się treści na takich stronach?

 

Treści na stronach docelowych muszą skłonić użytkownika do wykonania wymienionych wyżej czynności. Muszą zatem być niezwykle skuteczne – internauci podchodzą z rezerwą do podobnych stron. Bardzo trudno ich nakłonić do wykonania jakiejkolwiek akcji – szczególnie takiej, która wiąże się z wydawaniem pieniędzy bądź pozostawieniem swoich danych. Jest to jednak możliwe!

 

Kilka porad dotyczących tworzenia treści na landing page:

 

1. Treści na takich stronach nie mogą być nudne! Internauta musi zechcieć poświęcić swoją uwagę i czas, by najpierw przeczytać ów tekst, a następnie zastanowić się nad wykonaniem jakiegoś działania. Jeśli znudzą go pierwsze linijki, nie tylko niczego nie zrobi, ale nawet nie ukończy czytania!

 

2. Nagłówek jest najważniejszy! Powinien przyciągać uwagę! Każde kolejne zdanie musi jednak coś wnosić do tekstu, tak, aby internauta nie miał wrażenia, że niczego nowego się nie dowiaduje. Chodzi o prostotę przekazu przy jednoczesnym zachowaniu użyteczności treści.

 

3. Statystyki, wykresy, opinie użytkowników i specjalistów – wszystko to wpływa na ocenę treści. Teksty zawierające tego typu rzeczy bardziej przyciągają uwagę i wydają się być bardziej przekonywające.

typy stron strony internetowe landing page

comments powered by Disqus