PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Reklama >> Sposoby rozliczeń za reklamę internetową

Sposoby rozliczeń za reklamę internetową

Sposoby rozliczeń za reklamę internetową
17:34 07/01/2016

Osoby, które zajmują się marketingiem, są zaznajomione z pojęciami takimi jak CPM, FF czy CPL i wiedzą jak za te usługi się rozliczać. Niestety dla osoby, która na własną rękę chce wypromować firmę lub produkt, rozróżnianie tych usług może na początek wydać się skomplikowane.

Wspomniane we wstępie określenia CPM, CPC i FF, to rodzaje czynności, które odbiorca reklamy musi wykonać, by reklamodawca za nie zapłacił. Przy każdej z tej czynności można wyróżnić trzy modele rozliczeń: ilościowy, efektywnościowy i czasowy.

Model ilościowy polega na płatności za określoną liczbę odsłon przekazu. Model ten to inaczej CMP – cost per mile, co w rzeczywistości oznacza koszt za tysiąc odsłon. Płatność za ten model najkorzystniejsza jest dla wydawców dużych serwisów internetowych, gdyż jest gwarancją zysku. Reklamodawca natomiast wykorzystuje CMP w kampaniach, które mają za zadanie wypromować markę i dotrzeć do jak największej liczby osób.

Kolejny model, to model efektywnościowy. Tutaj rozliczanie zależne jest od działania, które jest podjęte pod względem emitowanej reklamy. Pośród tych działań rozróżnia się: kliknięcie, wypełnienie formularza kontaktowego, sprzedaż oraz wykonanie jakiejś akcji. Model ten służy głównie do działań sprzedażowych, a nie jak w poprzednim przypadku do działań wizerunkowych. Według założeń programu efektywnościowego, promocja powinna skłonić odbiorce/klienta do podjęcia określonych działań.

Model czasowy to model, w którym najbardziej liczy się czas, w którym przekaz znajduje się w określonym miejscu. Reklamodawca płaci wydawcy za wyznaczony czas emisji. W tym czasie reklama nie może zniknąć ze strony i musi znajdować się na wszystkich jej podstron. Jeżeli chodzi o ceny reklam, to są one uzależnione od przewidywanej ilości odsłon – w serwisach popularnych będzie ona duża, dlatego ceny będą większe, na mniejszych stronach koszty będą adekwatnie niższe.

Ostatnim modelem jest model hybrydowy. Jak sama nazwa wskazuje, jest on połączniem dwóch klub kilku innych modeli. Cieszy się największą popularnością, ponieważ daje gwarancje odpowiedniego zysku dla wydawcy.

Warto pamiętać o tym, że każda firma czy agencja, która rozlicza się ze swoimi klientami, powinna mieć odpowiedni program do rachunków.

mega-tech reklama modele rozliczanie

comments powered by Disqus