PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Strategia marki >> Strategia marketingowa dla hotelu

Strategia marketingowa dla hotelu

Strategia marketingowa dla hotelu
10:48 01/10/2015

Hotelarstwo to branża niełatwa do wypromowania – konkurencja jest ogromna, a kanały dotarcia do klientów dość ograniczone. Jaką strategię przyjąć, by reklama hotelu przyniosła oczekiwany skutek?

1. Ścisłe określenie grupy docelowej

Pierwszym krokiem w procesie ustalania efektywnej strategii reklamowej (niezależnie od segmentu rynku, w którym działamy) jest zdefiniowanie profilu potencjalnych klientów. Na podstawie ich wieku, wykształcenia czy pochodzenia możemy zaoferować konkretne usługi, które będziemy promować w odpowiednich kanałach. Zastanówmy się, jakim budżetem dysponuje nasz przyszły gość, czym zajmuje się w wolnym czasie i jakie są jego preferencje odnośnie wypoczynku. Na tej podstawie zdecydujmy, jaką ofertę chcemy do niego skierować: pobyt indywidualny lub biznesowy, pakiet spa, nocleg dla rodzin z dziećmi itp. Możemy oczywiście postawić na uniwersalność, stosując jednak taki język komunikacji, który będzie dopasowany do naszych odbiorców.


2. Odpowiednie narzędzia

Kolejny krok w budowie skutecznej strategii stanowi dobór środków reklamowych, które mają największą szansę dotarcia do klientów, wyznaczonych w pierwszym stadium. W znakomitej większości będą to kanały marketingu internetowego: zoptymalizowana pod kątem treści, pozycjonowana strona firmowa, reklama AdWords, portale branżowe i – oczywiście – social media. Podstawą jest ciekawy, angażujący fan page na Facebooku, na bieżąco aktualizowany i prowadzony z naciskiem kontakt z klientami. Świetną formą promocji dla marki są konkursy czy aplikacje, związane z zainteresowaniami gości (w tym przypadku będzie to m.in. turystyka, sport czy uroda). Warto zadbać o wprowadzanie nowości do oferty oraz informowanie o tym za pośrednictwem newsletterów. Nieco trudniej będzie zareklamować hotel w radiu czy telewizji – ten pierwszy kanał jest dobrym narzędziem dla promocji produktowych (bal sylwestrowy, weekend spa itp.), skierowanych na rynek lokalny. Drugi zaś warto wykorzystać w ciekawszej formie niż mało efektywny spot tv. Zdecydowanie lepszym pomysłem będzie sponsoring wydarzeń czy nagranie w hotelu odcinka popularnego serialu/programu. W prasie również nie stawiajmy na bezpośrednią promocję – o wiele lepiej sprawdzą się artykuły sponsorowane czy relacja z przeprowadzonego w hotelu wydarzenia.


3. Przekaz marketingowy

Ostatnia, ale niezwykle istotna kwestia, bezpośrednio wpływająca na zaistnieje w świadomości nabywcy. Jej celem jest „wyróżnienie się z tłumu” oraz odpowiedź na rzeczywiste potrzeby grupy docelowej. Przekaz marketingowy powinien podkreślać unikalność oferty oraz jej konkurencyjność na tle innych usług z branży. W przypadku pobytu spa możemy zaakcentować szeroki wybór usług kosmetyczno – zdrowotnych, dla segmentu biznesowego – nowocześnie wyposażone sale konferencyjne. Rodziny czy seniorów z pewnością skusi kameralny charakter obiektu i bliskość natury, zaś pary – specjalna oferta romantycznej kolacji. Wszystko zależy od tego, do kogo kierujemy konkretną usługę: jeśli dopasujemy narzędzia i język komunikacji do grupy docelowej, strategia marketingowa na pewno będzie skuteczna.

reklama marketing strategia marketingowa jak promować hotel

comments powered by Disqus