PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Reklama >> Ulotki – jak sprawić, by były skuteczną formą reklamy?

Ulotki – jak sprawić, by były skuteczną formą reklamy?

Ulotki – jak sprawić, by były skuteczną formą reklamy?
13:13 30/06/2015

Reklama tradycyjna nie ustąpiła jeszcze całkowicie miejsca nowoczesnej reklamie cyfrowej i internetowej. Nadal w skutecznych kampaniach promocyjnych wielu firm wykorzystuje się między innymi ulotki.

Jak zaprojektować skuteczną ulotkę?

Ulotka jest nośnikiem informacji marketingowej i przy odpowiednim jej zaprojektowaniu może być skuteczną formą reklamy. Celem ulotki może być:

  • zaktywizowanie klientów do działania, m.in. wejścia na stronę internetową, odwiedzenia sklepu lub placówki usługowej itp.,
  • budowanie listy adresowej potencjalnych klientów,
  • promocja nowych produktów i usług,
  • poinformowanie o swojej działalności, nowym obiekcie handlowym itp.

Znając cel ulotki reklamowej, można przystąpić do projektowania jej treści. Jednym z najważniejszych jej elementów jest nagłówek. Często odbiorcy przekazów zamieszczonych na ulotkach ograniczają się do przeczytania nagłówku. Jeśli nie będzie on interesujący w ich opinii, szybko wyrzucą ulotkę do kosza nie zapoznając się z jej treścią. Dlatego nagłówek powinien przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Może mieć formę bezpośredniego pytania, intrygującego i interesującego, które zachęci czytelnika do zapoznania się z resztą treści ulotki.


Treść ulotki i forma graficzna

Pozostała treść ulotki reklamowej powinna być pożądana przez klienta i wymieniać korzyści, jakie może on osiągnąć przy korzystaniu z oferty produktów i usług danej firmy. Należy jasno wskazać, jakie problemy klient może rozwiązać w ten sposób. Trzeba unikać wypisywania listy produktów i usług, jakie oferuje przedsiębiorstwo, ponieważ odbiorca uzna wówczas ulotkę jako kolejną, bezwartościową reklamę.

Wielką wartość dla potencjalnego klienta może mieć ulotka z kuponem rabatowym lub zniżkowym. Dzięki temu zwiększa się szansa, że spełni ona swoje reklamowe zadanie i nie wyląduje szybko w koszu.

Pod względem graficznym ulotka reklamowa powinna być atrakcyjna, ale jej grafika nie może być przytłaczająca i odwracać uwagę od najważniejszych przekazów znajdujących się w jej treści.

Na koniec pozostaje już tylko druk ulotek – i mamy gotową reklamę dla naszej firmy.

reklama tradycyjna ulotki ulotki reklamowe

comments powered by Disqus