PromujMarke.pl - Portal nowoczesnej reklamy >> Reklama >> Współpraca z agencją marketingową – czy to się opłaca?

Współpraca z agencją marketingową – czy to się opłaca?

Współpraca z agencją marketingową – czy to się opłaca?
10:58 18/04/2018

Agencje marketingowe przygarną pod swoje skrzydła każdego przedsiębiorcę, zarówno tego z jednoosobową działalnością gospodarczą, jak i zatrudniającego tysiące pracowników. Ale czy są potrzebne wszystkim?

Są firmy, które nie potrzebują reklamy, ani tym bardziej rozbudowanej strategii marketingowej. Pani Zofii, która otwiera właśnie zakład krawiecki, w zupełności wystarczy marketing szeptany. Jest niemal pewne, że już niedługo klienci sami będą o nią dopytywać, a opinia o jej usługach rozniesie się bez niczyjej interwencji. Taki komfort to jednak rzadkość, poza tym specyfika naszych czasów sprawia, że o wiele trudniej jest nam dotrzeć do odbiorców. Wielu pokłada nadzieję w internecie, niestety mało kto potrafi się w nim odnaleźć.

 

Agencja marketingowa – wszyscy w jednym miejscu

Dziś niemal każda ceniąca się firma ma swoją stronę internetową. W ten sposób prezentuje i reklamuje swoje produkty oraz usługi. Często jednak posiadanie strony www nie przynosi spodziewanych rezultatów. Przyczyną może być brak profesjonalizmu w tworzeniu witryny i w kierowaniu nią. Niestety wśród przedsiębiorców zdarza się to nad wyraz często. W końcu prawie każdy sprzedawca i usługodawca chce istnieć w sieci, nie każdy jednak chce wydawać na to pieniądze. Stronę internetową tworzy więc po swojemu, zwykle kosztem czytelności i wyglądu witryny. W końcu pojawia się też problem z pozycjonowaniem.

Tymczasem miejsce marki w internecie to wierzchołek góry lodowej. Co z targetowaniem działań marketingowych, badaniem opinii, fotografią produktową, monitoringiem konkurencji? Jeśli chcemy, by firma się rozrastała, potrzebujemy narzędzi. Niestety nie wszystkie możemy zapewnić sobie sami. Rzadko który przedsiębiorca jest bowiem jednocześnie grafikiem, programistą, fotografem, twórcą treści, a do tego znakomitym PR-owcem. Zwykle nie opłaca się jednak zatrudniać każdego z tych specjalistów z osobna. Wyjściem jest nawiązanie współpracy z agencją marketingową, która dysponuje odpowiednim zespołem.

 

Kiedy współpraca z agencją się opłaca?

  - gdy działamy w warunkach gęstej i rosnącej konkurencji,

  - chcemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców,

  - promocja marki wiąże się z koniecznością wdrożenia wielu różnych kanałów marketingowych,

  - mamy dużą firmę.

 

Oczywiście umowa z agencją może przynieść wymierne efekty również małym firmom o niewielkim zasięgu, oferującym produkty niszowe. Tu jednak łatwiej korzystać z własnego potencjału. Małym firmom funkcjonującym na przejrzystym rynku często wystarczy jedynie pojedynczy specjalista od marketingu, który w razie potrzeby nawiąże współpracę z innym specjalistą, np. z grafikiem.

 

agencje marketingowe

comments powered by Disqus